۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85202762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از وحدت و انسجام امت اسلام است

آبادان - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: راهپیمایی اربعین جلوه ای از وحدت و انسجام امت اسلام است که هر سال با حضور گسترده مردم پرشورتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی زارعی جمعه در همایش عشایر عرب ایران و عراق که در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: مردم ایران و عراق به جهان وحدت را آموختند و کرامت و مهمان نوازی شما توفیق و رحمت الهی است که نصیب همه زائران شده است.

وی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین تبدیل به کنگره عظیمی شده که چشم جهانیان را خیره می‌کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اینکه امروز ما حول محور امام حسین (ع) جمع شده‌ایم و شعار حسین گنج معنا را زمزمه می‌کنیم اتفاق بزرگی است که به یمن اربعین حسینی اتفاق افتاده است.

زارعی بیان کرد: در جهانی که همه مستکبرین در تلاشند که اثری از اسلام و وحدت مسلمین باقی نماند، این راهپیمایی بزرگ و این تجمع برادرانه پاسخی کوبنده است که بعنوان یک حرکت تبلیغی بزرگ در عالم تشیع مشتی کوبنده بر تمام مستکبران عالم خواهد بود.
وی افزود: در روزگاری که دشمنان اسلام سعی در حذف اسلام دارند این راهپیمایی هر سال پرشورتر و با عظمت‌تر برگزار می‌شود و به طور قطع نصرت الهی و اراده امت اسلام است.
زارعی گفت: محبت اهل بیت عصمت و طهارت باعث اتحاد همه مسلمانان به خصوص اهل تسنن و تشیع شده و این راهپیمایی روز به روز پرشورتر و بهتر برگزار می‌شود.

در این همایش بیش از ۱۰۰ نفر از بزرگان عشایر جنوب عراق از استان بصره میهمان عشایر عرب خوزستان بودند.
نمایندگان عشایر عرب عراق در این مراسم دعوت رسمی خود از مشتاقان زیارت برای سفر اربعین را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha