چین: آمریکا بیش از همه دنبال سلاح بیولوژیک است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از سیاست های نظامی و تسلیحاتی ایالات متحده، گفت: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان، دنبال تولید و توسعه سلاح های بیولوژیک است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه چین، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این کشور را واکنش به گزارش روز پنج شنبه وزارت دفاع آمریکا ارزیابی کرد. این وزارتخانه، تسلیحات بیولوژیک پکن را تهدیدی علیه واشنگتن اعلام کرده بود.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هدف گزارش های جعلی آمریکا، سرکوب دیگر کشورها برای حفظ هژمونی خود است.

وی، گزارش وزارت دفاع آمریکا را تحریک‌آمیز دانست که برای امنیت بیولوژیک در جهان مضر است.

این مقام چینی با درخواست از آمریکا برای متعهد ماندن به تعهدات بین المللی خود در حوزه کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیک، گفت: چین از اقدام جامعه بین المللی برای بررسی وضعیت سلاح‌های بیولوژیک آمریکا حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، «رابرت کندی» یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اخیرا اذعان کرد که ایالات متحده آزمایشگاه‌های بیولوژیک در اوکراین دارد و در حال توسعه انواع تسلیحات بیولوژیکی است.

چندی پیش «ایگور کریلوف» رئیس نیروهای حفاظت از تشعشع، مواد شیمیایی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرده بود که رهبران حزب دموکرات ایدئولوژیست‌های اصلی فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا در اوکراین هستند که به طور مستقیم از بودجه‌های دولتی برای آزمایش‌های مخفی بیولوژیک در اوکراین استفاده می‌کنند.

همچنین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که آزمایشگاه‌های تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین بخشی از برنامه چند ساله واشنگتن در سراسر جهان است که هدف آنها توسعه برنامه‌های جنگ بیولوژیک در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha