۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85202838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به رامیان تخصیص داده است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان از تخصیص بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف ملی، تملک دارایی های سرمایه‌ای استان، سفر ریاست جمهوری و تسهیلات اشتغالزایی به شهرستان رامیان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: نگاه دولت در توزیع اعتبارات، توجه به شهرهای کوچک و جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه جمعه شب در جلسه مشترک شورای اداری گلستان با شهرستان رامیان افزود: این نگاه و راهبرد دولت در توزیع اعتبارات، سبب افزایش امید در مردم و جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی و توسعه‌ای شهرستان‌های کوچک استان از جمله رامیان شده است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته با همراهی و همفکری مدیران ارشد گلستان و استفاده از نقطه نظرات نخبگان در قالب هیات‌های اندیشه ورز، اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های گوناگون زیرساختی این استان انجام داده که کمتر اطلاع رسانی شده است.

زنگانه به برخی شاخص‌های رشد و پیشرفت در گلستان هم اشاره کرد و گفت: این استان به همراه ۲ استان «قم و سمنان» جزو سه استانی در کشور بودند که سال ۱۴۰۱ رشد آنها در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، مثبت بوده است.

استاندار گلستان ادامه داد: درحالی که میانگین رشد حوزه صنعت کشور در سال قبل سه درصد بوده است اما این رشد در گلستان به ۷.۹ درصد رسید و جزو پنج استان برتر کشور شدیم.

وی همچنین گفت: درحالی که سهمیه اشتغال گلستان درسال ۱۴۰۱ ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی بود اما به همراهی مدیران این عدد به ۳۹ هزار شغل رسید و در کشور رتبه ۱۲ را کسب کردیم.

زنگانه افزود: درسایه اهتمام دولت سیزدهم به گلستان میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از رقم ۱۶ هزار میلیارد ریال درسال ۱۳۹۹ اکنون با ۱۰ برابر افزایش به رقم ۱۶۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گفته وی، دولت سیزدهم در جریان سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ به گلستان رقم ۱۱۲ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال آفرین برای استان تصویب کرد که اکنون برای تمامی این مبلغ پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شدند و بخش اعظم آن نیز پرداخت شده است.

استاندار گلستان همچنین از افزایش سه برابر قیمت گندم در دولت سیزدهم هم به نیکی یاد کرد و گفت: امسال در پرداخت بهای گندم تحویلی به کشاورزان مشکل قانونی آن هم به واسطه مصوبه مجلس شورای اسلامی که سقف خرید را کمتر از میزان تعیین شده در بودجه مشخص کردند، ایجاد شد که درحال رفع آن هستند.

زنگانه بیان داشت: با این حال اگر گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال محاسبه شود تاکنون ۹۰ درصد بهای این محصول در گلستان پرداخت شده است ضمن اینکه این استان در تامین امنیت غذایی کشور به میزان ۱۰ درصد نقش دارد.

وی همچنین به تلاش‌ها و اعتبارات تخصیص یافته در حوزه برق گلستان هم اشاره کرد و گفت: فقط از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل زیرساخت‌ها تخصیص یافته که تعدادی پروژه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

زنگانه بابیان اینکه زیرساخت‌های حوزه برق گلستان ۴۰ سال عقب ماندگی دارد، افزود: با اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر قطعی برق در استان نداشتیم.

استاندار گلستان همچنین از اخذ ۲۰ درصد سهمیه جدید بنزین برای استان به سبب مسافرخیز بودن خبر داد و بیان داشت: این استان مشکلی در تامین و توزیع بنزین و نفتگاز برای بخش حمل و نقل و کشاورزی ندارد.

وی به وجود بیش از سه هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در رامیان هم اشاره کرد و از دستگاه‌های متولی خواست نسبت به پلمپ این چاه‌ها اقدام کنند تا مشکلی در تامین آب آشامیدنی مردم این شهرستان ایجاد نشود.

زنگانه با یادآری سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: در این سفر سهم رامیان ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بود که تاکنون هزار و ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha