۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۳۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85202932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلسطین واکنش‌های جهانی برای توقف شهرکسازی صهیونیست‌ها قاطع و کافی نیست

تهران-ایرنا-وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب با انتقاد از واکنشهای بین‌المللی در قبال شهرکسازی رژیم صهیونیستی، آن را ضعیف دانسته و اعلام کرد که این واکنش‌ها با میزان جنایت صهیونیست ها و تأثیر آن بر امنیت و ثبات خاورمیانه هماهنگ و کافی نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "وفا" فلسطین، این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به صورت روزانه، فرصت های اجرای راهکار تشکیل دو کشور مستقل را از میان می‌برد و جامعه بین‌الملل نیز در این زمینه، استانداردهای دوگانه در پیش گرفته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه این اقدام در راستای سیاست رسمی رژیم صهیونیستی برای غارت هر چه بیشتر اراضی اشغالی فلسطین صورت می‌گیرد، کابینه نتانیاهو را مسؤول کامل و مستقیم مصوبات گسترش شهرکسازی دانست.

برپایه این گزارش، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی صهیونیستی قصد دارد شهرکسازی را در کرانه باختری گسترش دهد و به تازگی به دنبال اجرا کردن طرحی بالغ بر ۶۷۰ میلیون شِکِل (تقریبا ۲۲۳ میلیون دلار) است.

این اقدام کابینه تندرو رژیم صهیونیستی درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر سال ۲۰۱۶( آذر ۹۵) از رژیم صهیونیستی خواست برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد. تل‌آویو تاکنون بارها با حمایت امریکا و استفاده از حق وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست‌ها از سوی طرف‌های مختلف از جمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به توسعه‌طلبی‌ها و جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha