۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۷
کد خبر: 85203046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از مرز ۲۳۰ هزار تُن گذشت

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۳۲ هزار تُن گندم از ابتدای فصل خرید این محصول تاکنون در این استان خریداری و ذخیره‌سازی‌شد.

«غلامرضا ملکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه آغاز و تاپایان شهریورماه امسال ادامه دارد و خرید این محصول در این مدت تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار کشاورز استان مرکزی تاکنون محصول خود را به مراکز خرید اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی این استان تحویل داده‌اند که تعداد این کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار نفر بیشتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۴۵ تا ۲۵۰ هزار تن گندم تا پایان فصل خرید این محصول از گندمکاران استان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

ملکی گفت: سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان مرکزی تاکنون پرداخت شده و پیگیری برای پرداخت بقیه مطالبات گندمکاران توسط استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در حال انجام است و در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ مرکز خرید در راستای تسهیل در خرید و ذخیره‌سازی گندم کشاورزان در شهرستان‌های استان مرکزی وظیفه ارایه خدمت به گندمکاران استان را برعهده داشتند که ۲۴ مرکز از مجموع این مراکز فعال و بقیه به دلیل اتمام فصل برداشت و خرید در برخی شهرستان‌های استان تعطیل شدند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha