دیدار بی‌واسطه مسوولان با مردم؛ وعده صادق دولت در مازندران +فیلم

ساری- ایرنا- استاندار مازندران از ابتدای حضور خود در مازندران، حضور میدانی در میان مردم را به همه کارهای دیگر اولویت داده، چون به گفته خودش" ثمره حضور در میدان، شناخت مشکلات از زبان مردم است".

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب، هشتم شهریور سال گذشته در دیدار با مسوولان توصیه هایی را مطرح کردند که مهمترین بخش آن توصیه مدیران به رفتن به میان مردم بود

ایشان در این بخشی از سخنان خود فرمودند:" بروید با مردم روبه‌رو بشوید، حرف مردم را بشنوید، حلم به خرج بدهید. گاهی انسان خسته می‌شود ــ این جزو تجربه‌های خود بنده هم هست ــ گاهی انسان واقعا خسته می‌شود اما تحمل کنید، صبر کنید.

این حضور بی‌واسطه و پرحجم آقای رئیس‌جمهور در میان مردم خیلی برکات دارد، آثار خیلی خوبی دارد؛ همچنین مسوولان دیگر دولت.

البته شما [دولتتان را] می‌گویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است اما کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخشهای گوناگون جلب کنید".

این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دولت سیزدهم سرلوحه کار دولت سیزدهم قرار گرفت و حضور در میان مردم به کار روزمره مدیران تبدیل شد.

در این پیوند استاندار مازندران برای گره گشایی از مشکلات زیرساختی ۱۹ روستای بخش لاریجان آمل در منطقه بالاکوه نمارستاق حضور یافت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات مردم منطقه اتخاذ شد.

روستاهای پنجاب، عبدالله آباد، سوآ، اسره، عبدالمناف، فیس، اتاق سرا، شیخ محله، پلریه، دو ظهور، سه لور، کلری ولفا، نمار، دیوران، نسل، دره کنار، کرد چالک، لهر و نهره ۱۹ روستای منطقه نمارستاق بخش لاریجان آمل می باشد که در ۵۰ کیلومتری شهر آمل در ارتفاعات بالاکوه البرز با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفری واقع شده و استاندار مازندران برای رفع مشکلات زیرساختی این چند روستا در منطقه حضور یافته و پای درد دل مردم نشسته است.

مردم منطقه بیشترین مشکلات زیرساختی این ۱۹ روستا را در حوزه جاده، آب شرب و ولتاژ ضعیف برق عنوان کرده بودند.

دیدار بی‌واسطه مسوولان با مردم؛ وعده صادق دولت در مازندران +فیلم

جاده رانشی مرمت می شود

برای رسیدن به این ۱۹ روستا که می بایست از جاده های پرپیچ و خم و رانشی عبور کرد خطرات جاده ای در این مسیر برای همگان به وضوع روشن است.

استاندار مازندران در جمع اهالی این ۱۹ روستای بخش لاریجان آمل که در روستای عبدالمناف گردهم آمده بودند، بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده با اداره کل راهداری مازندران، جاده های رانشی منطقه مرمت خواهد شد.

سید محمود حسینی پور افزود: تمام تلاش مان این است که در کوتاهترین زمان ممکن ضعف ولتاژ برق در منطقه برطرف شود.

وی اظهار داشت: در سالجاری تامین آب شرب یک هزار و ۳۰۰ روستای مازندران در دستور کار قرار دارد که در همین راستا آب شرب این ۱۹ روستا در سالجاری تامین خواهد شد.

دیدار بی‌واسطه مسوولان با مردم؛ وعده صادق دولت در مازندران +فیلم

ریل گذاری مناسب برای محصول برنج

استاندار مازندران گفت: متاسفانه در چند سال گذشته برای محصول مهمی همانند برنج اقدامات موثری انجام نشده بود که دولت سیزدهم به خصوص در یکسال اخیر ریل گذاری مناسبی در این حوزه انجام داده است.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام صورت گرفته آن بود که تعرفه صادرات برنج را به صفر رساندیم و در سال گذشته بخشی از این محصول صادر شد.

مقام عالی دولت در مازندران به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: قرار دادهای مناسبی برای صادرات این محصول به روسیه انجام شده است که امیدواریم میزان صادرات این محصول در سالجاری افزایش یابد.

دیدار بی‌واسطه مسوولان با مردم؛ وعده صادق دولت در مازندران +فیلم

حسینی پور این را هم گفت که براساس جلسه ای که با معاون اول رییس جمهور داشته است تصمیمات خوبی در حوزه برنج اتخاذ شده است که ضمن فراهم کردن زیرساخت صادرات برای انجام این امر تسهیلات هم پرداخت خواهد شد.

پیشتر استاندار مازندران در ۱۴ مرداد ماه جاری برای بررسی مشکلات چند بُعدی هفت روستای بالاکوه آمل در مناطق ییلاقی و بالادست آمل حضور یافته بود.

روستاهای اندوار، نشل، آفنه سر، تیران شیرکلا، مریجان، خرم و بزرودشت هفت روستای بالاکوه آمل است که مشکلات این روستاها با حضور دهیار و شورای ها و جمعی از معتمدین محل با حضور استاندار مازندران، معاونین و برخی از مدیران کل واکاوی و در مسیر گره گشایی قرار گرفت.

این روستاهای ییلاقی آمل که دامدار می باشند حدود ۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این روستاها وجود دارد.

عمده مشکلات اهالی این روستاها جاده های پرخطر و فاقد آسفالت، ضعف ولتاژ برق، عدم آنتن دهی تلفن همراه و شبکه استانی طبرستان، نبود پایگاه اورژانس ۱۱۵ و همچنین مشکل تامین نهاده های دامی برای حیوانات از جمله مشکلات مطرح شده بود که اهالی این هفت روستا در نشست با استاندار مازندران مطرح کردند.

دیدار بی‌واسطه مسوولان با مردم؛ وعده صادق دولت در مازندران +فیلم

توسعه متوازن روستاها مد نظر است

فرماندار آمل در این نشست بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم نگاه ویژه ای به رفع محرومیت دارد و برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی برای حل مشکلات اهالی این چند روستا استاندار مازندران و مدیران ارشد استان در این منطقه حضور یافتند.

ذات الله زارعی بیان کرد: توسعه متوازن روستاها در اولویت مهم برنامه ریزی باید باشد لذا توسعه یک بعدی برای روستا ها گره گشا نیست و همه جوانب را باید در نظر گرفت.

وی افزود: عمده ترین مشکل این چند روستای بالاکوه آمل در حوزه راه مواصلاتی می باشد که امیدواریم با حضور استاندار مازندران بهسازی و آسفالت راه این مسیر انجام شود که این امر زمینه اشتغال پایدار و توسعه متوازن را فراهم می کنند.

راه ارتباطی هفت روستای بالاکوه آسفالت می شود

استاندار مازندران در ادامه این نشست در آمل بیان کرد: بهسازی و آسفالت این هفت روستای بالاکوه آمل انجام خواهد شد.

حسینی پور افزود: ظرف مدت یک ماه دیگر بهسازی و زیرسازی این جاده ها انجام و آسفالت آن هم با انعقاد قرار دادی که بسته شد انجام خواهد شد.

احداث پایگاه فرود بالگرد یک ضرورت

مقام عالی دولت در استان بیان کرد: با توجه به گزارش های ارائه شده برخی از بیماران که دچار عارضه های مغزی یا قلبی شده اند برای ارائه خدمات پزشکی دچار مشکل هستند که احداث پایگاه فراز و فرود بالگرد در این منطقه یک ضرورت فوری می باشد که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر اهالی این منطقه بومی و دامدار می باشد تامین نهاده های دامی از سوی جهاد کشاورزی برای این دامداران باید در اولویت قرار بگیرد.

دیدار بی‌واسطه مسوولان با مردم؛ وعده صادق دولت در مازندران +فیلم

وی گفت: اگر خواهان رونق تولید و اشتغال در روستاها هستیم، باید زیرساخت های لازم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

استاندار مازندران در این جلسه به اهالی منطقه اظهار داشت: به ریز تمامی مشکلات و راهکارها را مشخص و با حضور در استانداری همه این موارد را رسیدگی خواهیم کرد.

شهرستان آمل ۴۱۰ هزار نفری جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha