بی‌توجهی به مصوبات شورای ترافیک از علل اصلی افزایش تصادفات در خلخال است

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: بی‌توجهی به اجرای مصوبات شورای ترافیک از عوامل بسیار مهم در افزایش آمار حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در این شهر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، آرش جعفری با اعلام این خبر در جلسه‌ای که در پی افزایش آمار تصادفات منجر به فوت با موتور سیکلت در خلخال و با هدف ارتقای سطح ایمنی مردم در معابر عمومی برگزار شد ، افزود: عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک از سوی شهرداری توسط از تاثیرگذارترین علل افزایش تصادفات فوتی و جرحی درون شهری خلخال و مصداق بارز ترک وظایف قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال خواستار ارائه گزارش ترک فعل شهرداری از سوی فرماندار خلخال جهت تصمیم‌گیری در این زمینه شد.

جعفری همچنین با اشاره به افزایش تصادفات موتورسیکلت در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و فوت ۵ نفر از شهروندان خلخال در روزهای اخیر ، عدم فرهنگ سازی را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: آرامش و امنیت تردد مردم در معابر و خیابان‌ها یکی از اصول مورد توجه دادستانی عمومی و انقلاب است که با ترویج فرهنگ صحیح رانندگی می‌توان به این هدف دست یافت.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی عضو شورای ترافیک، علاوه بر اقدامات کنترلی و نظارتی در خصوص موتورسواران پرخطر، برای نهادینه‌سازی آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال کوتاهی دستگاه‌ها در این زمینه را غیر قابل پذیرش خواند و بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات از سوی پلیس و دستگاه‌های عضو شورای ترافیک تاکید کرد.

جعفری همچنین گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی اداره راهور و پلیس راه اردبیل مبنی بر افزایش آمار تصادفات رانندگی ناشی از مصرف الکل توسط رانندگان وسایط نقلیه لازم است به محض رسیدن رسیدن مصدومان مراکز درمانی بلافاصله تست الکل از آنها انجام و ضمن شناسایی مرتکبین جرم ، با هنجارشکنان برخورد متناسب با جرم شود.

رئیس اداره راهور خلخال نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از افزایش آمار حوادث رانندگی در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: پلیس راهور برخورد با راکبان موتورسوارهای خاطی فاقد گواهینامه ، فاقد پلاک و بیمه را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ نجات حمزه ، فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان هم در این جلسه با انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک در خصوص محورهای ارتباطی این شهرستان افزود: فقدان خط کشی، گاردریل و حفاظ در جاده‌های بین شهری و روستایی، بی‌توجهی به حذف نقاط حادثه‌خیز و عدم نصب به موقع سرعت‌کاه‌های پیشنهادی از سوی پلیس راه استان از علل افزایش حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت در راه‌های این شهرستان است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha