۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85203262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشداری شریف آباد پاکدشت با هفت طرح عمرانی به استقبال هفته دولت می‌رود

پاکدشت - ایرنا - بخشدار شریف آباد شهرستان پاکدشت گفت: این بخش دروازه ورودی استان تهران از شرق، با افتتاح هفت طرح عمرانی و خدماتی به استقبال هفته دولت می‌رود.

اصغر مونسان روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش شریف‌آباد پاکدشت، یکی از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران است که به دلیل همجواری با بزرگراه امام رضا (ع) و استقرار شهرک‌های صنعتی بزرگ، فعال و واحدهای گلخانه‌ای پرورش گل و گیاه و سبزی و صیفی، از رونق روزافزونی برخوردار است.

 وی افزود: این بخش علاوه بر مناطق شهری، از ۱۹ روستای آباد برخوردار و بیش از ۸۰ هزار نفر سکنه را در خود جای داده که این جمعیت در فصول مختلف به صورت شناور در حال افزایش است، پنج روستای این بخش هر کدام جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر را در خود جای داده و ۱۴ روستای دیگر از جمعیت متوسط و کمترین نسبت به این پنج روستا برخوردارند که به این جمعیت باید ۱۳ هزار نفر از اتباع را نیز اضافه کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استقرار سه شهرک صنعتی بزرگ عباس‌آباد، خوارزمی و شنزار و همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت که برق سه استان کشور را تأمین می‌کند و همچنین ۷۰۰ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه و سبزی و صیفی، این بخش از استان تهران را به بهشت جویندگان شغل ایجاد کرده و این توان و ظرفیت وجود دارد تا روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در واحدهای مختلف صنعتی و کشاورزی مشغول به کار شوند.

مونسان افزود: تلاش دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته باعث شده تا با ارتقای سطح خدمت‌رسانی به روستانشیان، شاهد مهاجرت معکوس از مناطق شهری به روستاها باشیم که البته این مهم باعث شده تا در برخی از موارد نتوانیم خدمات را همپای افزایش جمعیت ارتقاء دهیم ولی با اجرای چندین طرح مهم عمرانی طی ۲ سال گذشته به ویژه در مناطق کمترتوسعه یافته، روستانشینان را از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار سازیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این بخش، کمبود منابع آبی به ویژه آشامیدنی است، از این رو با تلاش دولت سیزدهم و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، طرح اتصال شبکه آبرسانی بخش شریف‌آباد به سد ماملو به طول ۶ کیلومتر انجام شده که همزمان با هفته دولت، این طرح مهم به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: در ۲ سال گذشته در روستای سیاه چشمه، علاوه بر اجرای طرح پایش تصویری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، کار زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری یکهزار و ۶۰۰ مترمربع از معابر این روستا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و همچنین حفر چاه و نصب منبع آب هوایی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

بخشدار شریف‌آباد پاکدشت تصریح کرد: در روستای کهریزک نیز با شروع دولت سیزدهم کار اجرای پایش تصویری، توسعه فضای سبز، زیرسازی و اسفالت یکهزار مترمربع از معابر و آزاد سازی معابر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: در روستای کریم‌آباد، در حوزه پایش تصویری، زیرسازی و آسفالت، بهسازی انشعابات و شبکه انتقال آب فرسوده، توسعه فضای سبز و تجهیز ساختمان دهیاری بیش از ۴۳ میلیارد ریال با کمک و مساعدت دولت انجام شده است.

این مسئول افزود: در روستای خلیف‌آباد نیز برای اجرای طرح نهضت آسفالت ۹ هزار مترمربع و تأمین روشنایی، نصب پلاک هوشمند پستی و توسعه فضای سبز ۳۱۰ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

مونسان با اشاره به طرح های قابل افتتاح هفته دولت در بخش شریف آباد یادآور شد: همزمان با هفته دولت علاوه بر طرح انتقال آب سد ماملو به شریف آباد، طرح هایی از جمله زیر سازی و آسفالت معابر روستای مندکان بطول ۱۴هزار متر مربع و با اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت جاده بین روستایی قرمز تپه با علی آباد به طول سه کلیومتر با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و سالن ورزشی روستای ابراهیم آباد بعد از ۱۳ سال به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

بخشدار شریف آباد همچنین از واگذاری پنج واحد مسکونی ویژه محرومان در روستاهای کریم‌آباد و قرمزتپه در هفته دولت خبر داد.

وی گفت: همزمان با هفته دولت، طرح اتصال روستای کلین به شبکه فیبر نوری به طول یک هزار و ۳۸۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: به منظور اجرای طرح مردمی سازی دولت و استفاده از ظرفیت و توان مردم، زیر سازی جاده امامزاده موسی به طول چهار کیلومتر توسط خیران، مردم و گروه‌های جهادی انجام شده است.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha