بهره‌برداری از یکهزار کلاس درس در هرمزگان همزمان با سفر رئیس‌جمهور

بندرعباس - ایرنا - سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: یکهزار کلاس درس نیمه‌تمام همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور در پاییز امسال به این استان آماده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مهدی باوقار زعیمی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بندرعباس ضمن دیدار با رییس و کارکنان ایرنا افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی نیمه‌تمام، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: بسته تحولی سفر اول رییس جمهور در دیماه ۱۴۰۰ به هرمزگان، ساخت ۸۰۰ کلاس درس بود که تاکنون ۵۰۰ کلاس درس تکمیل شده و تلاش داریم تا قبل از دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان هرمزگان، یکهزار کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهیم که بیشتر از تعهد یاد شده است.

سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه یک اداره کوچک با اقدامات بزرگ در دست داریم، اظهار کرد: طبق قرارداد بسته شده بین استانداری هرمزگان و سازمان نوسازی مدارس کشور، در مدت ۲ سال (اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴) باید یکهزار و ۴۰۹ کلاس درس در این استان احداث شود که یکهزار کلاس درس آن تا قبل از سفر دوم رییس جمهور آماده افتتاح می‌شود.

بسته تحولی سفر اول رییس جمهور در دیماه ۱۴۰۰ به هرمزگان، ساخت ۸۰۰ کلاس درس بود که تاکنون ۵۰۰ کلاس درس تکمیل شده و تلاش داریم تا قبل از دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان، هزار کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهیم که بیشتر از تعهد یاد شده است. باوقار زعیمی با اشاره به اینکه با حمایت‌های استاندار، استان هرمزگان درعرصه رقابتی ساخت مدارس پیشگام بوده است، گفت: بسیاری از ظرفیت‌ها از دست می‌رفت که تصمیم براین شد تا از محل مسوولیت‌های اجتماعی و ظرفیت‌های دست نخورده صنایع و شرکت‌های بزرگ برای امر مدرسه‌سازی در استان استفاده کنیم و در این راستا پیگیر برگزاری نخستین همایش مسوولیت‌های اجتماعی استان در سطح ملی هستیم.

وی ادامه داد: حفاظت و نگهداری از مدارس و تجهیزات فضاهای آموزشی، همواره به عنوان یک چالش مطرح است که باید دراین راستا فرهنگ‌سازی و برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

طراحی و ساخت «مدرسه سبز» در هرمزگان

بهره‌برداری از یکهزار کلاس درس در هرمزگان همزمان با سفر رئیس‌جمهور

سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان همچنین از طراحی و ساخت «مدرسه سبز» با زیربنای هفت‌هزار مترمربع در استان خبرداد و گفت: هم‌اکنون طراحی این فضای آموزشی با درنظر گرفتن معماری جدید و تجهیزات به روز، به اتمام رسیده و برای ساخت منتظر جذب سرمایه‌گذار هستیم.

باوقار زعیمی ادامه داد: این مدرسه قرار است براساس فناوری‌های جدید و هوشمند ساخته شود که برای ساخت و ساز آن حداقل به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه این فضای آموزشی جایگزین یکی از مدارس تخریبی استان (مدرسه نبوت در خیابان حکمت بندرعباس) می‌شود، گفت: قرار است این مدرسه به عنوان بهترین مدرسه در ایران با معماری جدید و به صورت کاملا هوشمند و با کیفیت بالا در قالب ۲۴ کلاس درس ساخته شود.

این مقام مسوول در جواب این سوال که مقاومت برای ساخت این نوع مدارس بالاست، گفت: درست است با این میزان اعتبار می‌توانیم چندین مدرسه در سطح شهر و یا روستاهای استان بسازیم اما ساخت یک مدرسه به این شکل در استان نیاز است.

بهره‌برداری از یکهزار کلاس درس در هرمزگان همزمان با سفر رئیس‌جمهور

در حال حاضر ۳۰۰ فضای آموزشی غیراستاندارد در هرمزگان وجود دارد و این استان همچنین به ۳۰۰ فضای آموزشی دیگر هم نیاز دارد. استان هرمزگان تعداد سه‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۵ هزار کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha