فیلم | اعلام آمادگی موکب‌های دیاله عراق برای خدمات رسانی به زوار ایرانی اربعین

قصرشیرین- ایرنا- ۵۳ موکب استان دیاله عراق متشکل از قبایل عرب، کُرد، شیعه و سنی با نمایش اتحاد و همدلی با محوریت نیروهای بسیج مردمی در همایشی ضمن تاکید بر برقراری و مشارکت در امنیت منطقه دیاله مسیر عزیمت زائران اربعین از آمادگی برای پذیرایی گسترده از زوار ایرانی و خدمات‌رسانی شایسته و مطلوب با تمام توان و امکانات خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « دیاله » از معدود استان های مختلط عراقی است که علاوه بر شیعه و اهل سنت دارای ۲ قومیت بزرگ کُرد و عرب است و در پنج استان مرزی دیگر چنین ترکیب جمعیتی وجود ندارد.

مرکز استان دیاله، شهر «بعقوبه» است که در۵۶ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. از دیگر شهرهای مهم استان دیاله می توان به «خانقین» همسایه شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی در استان کرمانشاه اشاره کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha