مجتمع آبرسانی امام علی (ع) اصلاندوز با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: مجتمع آبرسانی امام علی (ع) اصلاندوز با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و بعد از تکمیل و بهره‌برداری ، آب ۳۶ روستای این شهرستان را تامین خواهد کرد.

علیرضا نعمت سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اختصاص ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مجتمع آبرسانی شهرستان اصلاندوز خبر داد و افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه ۶۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۲ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه منابع آب این مجتمع به‌صورت مستقیم از چاه و تاسیسات همجوار تامین می‌شود، گفت: برای این پروژه ۲ ایستگاه پمپاژ، مخازنی با حجم کلی ۲ هزار متر مکعب ظرفیت، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۶۸ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به‌طول ۱۵۵ کیلومتر با ۳۰ لیتر بر ثانیه آبدهی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: با توجه به کمبود آب و کاهش بارندگی‌ها در منطقه، برخی روستاهای شهرستان اصلاندوز در شمال استان اردبیل با کمبود آب مواجه است و آب روستانشینان با دشواری تامین می‌شود.

تانکرهای آبرسانی اجاره می‌شود

نعمت سلطانی گفت: ۲۲۰ روستای استان در شهرستان‌های خلخال ، کوثر ، گرمی ، بیله‌سوار و اصلاندوز با مشکل کم‌آبی رو به رو هستند و برای آبرسانی به این روستاها فقط ۱۰ تا ۱۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود تانکر سیار برای آبرسانی به روستاهای دورافتاده و محروم، از انجام مزایده برای اجاره تانکرهای آبرسانی جهت عبور از تنش کم‌آبی فصل تابستان خبر داد و افزود: علاوه بر خشکسالی، بارش‌های نابهنگام و سیل‌های بهاری، خسارت‌های سنگینی به تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی استان اردبیل وارد کرده که کانون سیل‌ها شهرستان‌های گرمی، انگوت ، بیله‌سوار و اصلاندوز بوده و بیشترین میزان خسارت در این مناطق بوده است.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha