۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85203358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پزشکان خراسان جنوبی در ۲ درمانگاه کاظمین مستقر می‌شوند

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: پزشکان استان امسال از چهارم تا هفدهم شهریور در ۲ درمانگاه باب صاحب الزمان (عج) و شارع امام علی (ع) به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

مجیدرضا لطیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین امسال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۱۳۲ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر عازم کشور عراق هستند که به صورت هوایی و زمینی از دوم شهریور اعزام می‌شوند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح "مرهم زائر" شهروندان می‌توانند داروی مازاد که در شرایط مناسبی نگهداری شده را برای رفع نیاز زائران به شعب جمعیت هلال احمر تحویل دهند.

وی یادآور شد: داروهای جمع آوری شده با رعایت زنجیره سرد، تاریخ انقضا و شرایط مناسب حمل دارو ارسال خواهد شد.

لطیفی همچنین گفت: خودمراقبتی و خودامدادی در سفر اربعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا آموزش‌های همگانی به شهروندان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند دوره آنلاین و رایگان آمادگی برای مراسم اربعین حسینی در سامانه آموزش‌های مجازی جمعیت هلال احمر (خادم) را فرا بگیرند و گواهینامه کسب کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این دوره تمامی اقدامات لازم برای حضور در مراسم اربعین آموزش داده می‌شود و موارد مربوط به گرمازدگی، گرفتگی عضلانی و آموزش‌های قبل از اربعین از جمله محورهای دوره مجازی هلال احمر است.

وی با اشاره به طرح پنجشنبه‌های امدادی، مهارتی و تبیینی هلال احمر اظهار کرد: در این طرح آموزش‌های همگانی به صورت رایگان برای کارکنان جمعیت و عموم مردم ارائه می‌شود.

لطیفی گفت: این طرح روز پنجشنبه دوم شهریور ماه با موضوع "اربعین و کمک‌های اولیه" اجرا خواهد شد و متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها به شعب جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha