۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85203384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جامعه نیازمند هم‌فکری و بهره‌گیری از توان تشکل‌های مردم نهاد است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد ،گفت:جامعه نیازمند هم فکری این تشکل‌ها است؛بنابراین نباید از هم‌اندیشی سمن‌(سازمان های مردم نهاد) ها غافل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در همایش تشکل‌های مردم نهاد استان گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی مزین شده است،اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد واسط بین مردم و دولت هستند از این رو باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در بخش‌های مختلف اعم از محیط زیست، پسماند، سلامت، جمعیت و خانواده استفاده کرد.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد دارای مجوز داوطلبانه و با نگاه انسان‌دوستانه و بدون انگیزه به دست آوردن سود و منفعت، در بخش‌های مختلف فعالیت دارند و باید قدر این فرصت دانسته شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه همه کارها را نمی توان دولتی انجام داد و باید از این تشکل ها بهره جست، خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد دارای هویت اجتماعی هستند، تلاش آنها هدفمند و فعالیت های آنان ارزشمند است.

عباسی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های تشکل‌های یادشده در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ و اکنون در طرح‌های سالم سازی دریا در بخش نجات غریق افزود: در سایر موضوعات اعم از غرس نهال با توجه به اجرای طرح “کاشت یک میلیون اصله نهال در کشور” ، حوزه پسماند و سایر موارد باید از توانمندی آنان استفاده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سمن‌ها دارای مجوز قانونی و مورد تایید هستند، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد اهداف مقدسی دارند؛ باید کارها برای رسیدن آنان به اهدافشان تسهیل شود و ضمن بهره‌گیری از توانمندی هایشان به آنان یاری رساند.

عباسی با بیان اینکه کارهای خوبی در حال انجام است اما بهتر از این هم می‌توان فعالیت کرد، ادامه داد: برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیت های مردمی استفاده شود ضمن اینکه جلسات با تشکل‌ها نبایدتشریفاتی باشد و باید نشست‌های کاربردی برگزار شود.

وی یکی از موضوعات مهم در گیلان را مساله جمعیت و پرداختن به این مهم عنوان کرد و افزود: یک درصد سهم مربوط به امور پژوهشی باید صرف موضوعاتی اعم از امور جمعیت و پسماند شود؛ مدیری در گیلان نداریم که از زیربار مسئولیت شانه خالی کند و اجازه این کار را نمی دهم؛ بنابراین دستگاه‌ها باید بر اجرای موضوعات ابلاغی، نظارت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این همایش با اشاره به فعالیت حدود ۴۵۰ تشکل مردم نهاد در این استان گفت: تمام تلاش ما، استفاده از ظرفیت های تشکل های مردمی است.

محمد مهدی نیازمند اظهار کرد: در زمان حاضر از ظرفیت تشکل‌ها در حوزه کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های فرهنگی سواحل استفاده شده است.

وی همچنین به تشریح فعالیت‌های مختلف تشکل‌های مردم نهاد در استان گیلان پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نزدیک به ۴۵۰ تشکل مردم نهاد دارای مجوز در گیلان فعال است

در پایان تعدادی از تشکل های مردم نهاد استان گیلان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha