بنیاد مسکن ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت دارد 

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت دارد گفت: تا پایان سالجاری تعداد یک‌هزار واحد مسکن شهری و تعداد هفت‌ هزار واحد مسکن روستایی به همت بنیاد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

بیک مداح روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است که از این تعداد ۲۱ هزار واحد روستایی و تعداد سه هزار و ۹۴۷ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است.

وی افزود: علاوه بر این تعداد واحد، یک‌هزار و ۴۰۵ قطعه واگذاری زمین بصورت انفرادی به متقاضیان صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: شاخص‌ترین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد در استان در شهرستان زاهدان با ۹۳۹واحد، سراوان با یک‌هزار و ۲۴۳واحد، مهرستان با ۴۸۸ واحد، کنارک ۴۵۰ واحد و سیب و سوران با تعداد ۴۱۱واحد است.

وی گفت: در شهرهایی از استان که پروژه ها در حال خاتمه است و یا پروژه ندارد؛ بنیاد مسکن در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه‌های جدید است.

مداح ادامه داد : از سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۵ خانوار روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که تعداد ۱۷ هزار و ۴۳۴ متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی شدند که از این تعداد هشت هزار و ۱۸۵ واحد مسکن روستایی خاتمه یافته و بقیه در حال ساخت و تکمیل است و پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی دارد.

وی اظهارکرد: در مراحل تکمیل پروژه های مسکن، آورده متقاضی و همکاری بانک های عامل می تواند شتاب بخش تکمیل و تحویل این واحد ها باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت واحدها در سطح استان تلاش شده تا موضوعات فرهنگ بومی مردم در کنار کیفیت و استاندارد لحاظ شود که می‌توان مصادق آن را واحدهای ویلایی ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن مشاهده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha