کهگیلویه و بویراحمد میزبان رقابت ورزشی یک هزار دانش آموز دختر است

یاسوج_ایرنا_ رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود یک هزار دانش آموز دختر از سراسر کشور برای شرکت در رقابت های هندبال و طناب زنی وارد این استان شدند.

به گزارش ایرنا، "سید ولی موسوی"روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات ورزشی دختران دانش آموز در مقطع متوسطه اول در ۲ رشته هندبال و طناب زنی، از روز یکشنبه تا سوم شهریورماه آتی در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد با حضور یک هزار دانش آموز، ناظر، داور و عوامل اجرایی برگزار می شود.

موسوی ادامه داد: دانش آموزان تیم هندبال دختران از ۲۳ استان و در رشته طناب زنی از ۱۶ استان در این رقابت ها شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، تیم هندبال دانش آموزان پسر کهگیلویه و بویراحمد در روزهای گذشته به میزبانی یاسوج با برد مقابل تیم اصفهان موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات هندبال دانش آموزان پسر کشور شد.

هندبالیست های هم استانی با نتیجه ۱۹_۱۶ بر اصفهان پیروز شد و قهرمان سی و نهمین دوره مسابقات هندبال دانش آموزی کشور شد. رقابت های ورزش دانش آموزی دختر و پسر در ۲ رشته هندبال و طناب زنی برای نخستین بار در این استان از ۲۱ مردادماه جاری به میزبانی شهر یاسوج برگزار آغاز شده است.

یکهزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، ناظر و داور از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال (پسران و دختران) و طناب زنی (دختران) تا سوم شهریور ماه میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. ورزش محبوب و قدرتی هندبال در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالیان اخیر روند روبه رشدی داشته و بنا به قول "مجید پارسایی" سرپرست تیم ملی هندبال نوجوانان پسر کشور تیم هندبال "فراز بام خائیز دهدشت" از سال ۹۸ تاکنون در همه رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوان و جوانان پسر ایران قهرمان کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت توپوگرافی و برخورداری از آب و هوای چهار فصل و داشتن سرمایه های ورزشی و تیم هندبال کشوری از شرایط مناسب برگزاری رقابت های ورزشی مختلف در طول سال برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha