۶۰۰ نفر ساعت آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث در زنجان برگزار شد

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: پیشگیری از حوادث و سوانح با ارتقای آگاهی‌های شهروندان از اولویت‌های آتش‌نشانی است و در این رابطه ۶۰۰ نفرساعت آموزش‌های عمومی و تخصصی در زنجان برگزار شد.

مجید امیرفضلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتشنشان بر ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای ایجاد فضای امن در شهر تاکید کرد و گفت: رویکرد ما در سال جاری بحث ارائه آموزش‌های شهروندی برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان است.

وی افزود: همه سازمان‌ها و دستگاه های مرتبط باید دست به دست هم دهند تا فضایی ایمن را برای شهروندان ایجاد کنیم چون رویکرد ما آموزش و پیشگیری است و نباید بگذاریم حادثه ای مثل پلاسکو رخ دهد.

این مسوول با بیان اینکه از آغاز سال جاری همه ایستگاه‎ های فعال آتش‎‌نشانی دوره‌های آموزشی مرتبط را برگزار کرده‌اند، گفت: این آموزش‌ها در رده‌های سنی هفت تا ۴۰ سال به صورت عمومی و تخصصی از ۲ تا ۱۶ ساعت برگزار شده است.

امیرفضلی ادامه داد: این آموزش‌ها به صورت مقدماتی، آموزش پیشرفته خاموش کردن آتش و آموزش استفاده تخصصی از نردبان هیدرولیکی برگزار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عموم افراد در سطوح مختلف سنی، آشنایی افراد جامعه با وظایف و مسوولیت‌های خطیر آتش‌نشانان، انجام عکس‌العمل مناسب، سریع و به موقع هنگام مواجهه با حوادث، به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی احتمالی و ترویج فرهنگ ایمنی در سطح جامعه از اهداف برگزاری این دوره هاست.

وی با بیان اینکه به منظور ایمن شدن شهر ۱۴۰ شیر هیدرانت نیز در زنجان نصب شده است، گفت: همچنین در راستای ارتقای سطح ایمنی هفت ایستگاه آتش‌نشانی در زنجان ایجاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha