۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85203391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ میلیون و ۸۶۰ صفحه سند در استان زنجان اسکن شد

زنجان - ایرنا - نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان گفت: اسکن ۲ میلیون و ۸۶۰ صفحه سند در استان و ذخیره سازی آنها در آرشیو اسناد الکترونیکی استان به پایان رسید.

نادر صبوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات مهمی که کانون سردفتران و دفتریاران با جدیت پیگیر انجام آن بود، بحث الکترونیکی کردن اسناد است.
وی با بیان اینکه نگهداری اسناد قدیمی نیاز به حجم قابل توجهی از فضا داشت و استخراج آن نیز زمانبر بود، افزود: از همین رو اسکن الکترونیکی اسناد آغاز شد که با این کار دیگر نیازی به نگهداری فیزیکی اسناد نیست.
نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان گفت: الکترونیکی کردن اسناد بیم آتش‌سوزی و فرسودگی در برابر رطوبت را کاهش می‌دهد که خوشبختانه روند کار در این حوزه به خوبی پیش رفته است.
صبوری با بیان اینکه استان زنجان در بحث الکترونیکی کردن آرشیو اسناد پیشرو است، اضافه کرد: این امر نگهداری اسناد مردم را اطمینان بخش‌تر کرده و مراجعه به سوابق اسناد در آرشیو الکترونیک به راحتی و بدون مراجعه به نسخ خطی امکانپذیر شده است.


نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان با بیان اینکه کار الکترونیکی کردن اسناد دفاتر با همکاری اداره کل ثبت اسناد انجام شد، اضافه کرد: این اقدام موجب دسترسی آسان به اسناد شده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش دفاتر اسناد رسمی در بحث کاهش پرونده‌های قضایی هم گفت: همکاران ما در دفاتر اسناد رسمی قاضی صلح هستند و جلوی بسیاری از مواردی را که ممکن است موجب تشکیل پرونده در دادگاه شود می‌گیرند.
صبوری گفت: دفاتر اسناد رسمی با ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف حقوقی مانند حقوق خانواده، وصیت، ارث و مسائل و مشکلات ثبتی، مانع از تقدیم شکواییه و دادخواست به محاکم می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha