مشارکت دهیاری های فارس در طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور

شیراز- ایرنا- کاشت یک میلیارد درخت در کشور به عنوان یک طرح ملی و مردمی به عنوان یک اقدام موثر در جهت گسترش پوشش فضای سبز و حفاظت از منابع آب و خاک در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است. اجرای این طرح دراستان فارس با مشارکت دهیاری ها کلید خورد.

به گزارش ایرنا، در استان فارس نیز این طرح با مشارکت مردم و دستگاه های مختلف وارد فاز اجرایی شده و مقدمات اجرای آن فراهم شده است.
در این بین علاوه بر دستگاه هایی که برای آنها در این زمینه وظیفه و مسئولیتی تعریف شده، مردم نیز نقش بسیار اثرگذاری خواهند داشت و مشارکت آنها می تواند به تحقق این طرح مهم در کشور و استان کمک بسیاری کند.

مشارکت دهیاری های فارس در طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور

کاشت سالانه یک میلیون نهال در فارس
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، سهم سالانه فارس کاشت یک میلیون درخت است.
حامد رستمی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته این سهم در ابتدا ۵۰۰ هزار نهال بود که با تاکید استاندار این عدد به یک میلیون اصله رسید.
وی ادامه داد: برای این منظور، بذر و نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی استان تامین خواهد شد و در اختیار دهیاری ها قرار خواهد گرفت و نگهداری و آبیاری آنها نیز توسط دهیاری ها انجام می‌شود.
او اظهار کرد: گلزار شهدا، ورودی و خروجی روستاها و منازل روستایی از جمله مکان‌هایی است که برای کاشت نهال و درخت در قالب این طرح در نظر گرفته شده است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: این مهم در سایه همکاری و همراهی دستگاه های مختلف و همچنین مشارکت مردم محقق خواهد شد.
رستمی افزود: این درخت‌ها بر اساس شرایط جغرافیایی و آب و هوایی هر منطقه انتخاب و کاشته خواهد شد و با توجه به محدودیت هایی که در بحث تامین آب وجود دارد از درختان کم آب بر و مقاوم در مقابل خشکسالی استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha