سرعت تندباد در میاندوآب به ۷۴ کیلومتر در ساعت رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: هم زمان با عبور امواج ناپایدار در منطقه سرعت وزش تندباد در میاندوآب به ۷۴ کیلومتر در ساعت رسید.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز گذشته با عبور امواج ناپایدار جوی از منطقه شاهد ورزش تندباد و رگبار خفیف باران بودیم و در این مدت بیشترین سرعت تندباد بعد از میاندوآب در بوکان و با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار در منطقه تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد و این فعالیت در مناطق مرتفع و کوهستانی بیشتر از مناطق دشت خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان شاهد بارش خفیف باران بودیم و در این مدت بارش‌ها در بوکان و خوی ۱. میلی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: با خروج ایسن امواج ناپایدار از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری شاهد افزایش نسبی دمای هوا در بسیاری از مناطق استان خواهیم بود.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۳ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

سرعت تندباد در میاندوآب به ۷۴ کیلومتر در ساعت رسید

وزش تندباد شب گذشته در برخی شهرستان های جنوب استان از جمله بوکان و میاندوآب باعث قطع شدن برق برخی محلات و شکسته شدن شاخ و برگ درختان شده بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha