۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85203550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان به مسیر ترانزیتی مردم عراق تبدیل شود

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبر: 85203550
همدان به مسیر ترانزیتی مردم عراق تبدیل شود

همدان-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان از استقبال خوب مردم عراق و حضور در مراکز اقامتی و گردشگری همدان در یکسال اخیر خبر داد و گفت: همدان به مسیر ترانزیتی زیارتی و گردشگری مردم عراق تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "اسدالله ربانی مهر" روز شنبه در بازدید از مجموعه گردشگری عصر طلایی هگمتانه همدان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های خدمت رسان با مراکز گردشکری و تفریحی همدان اظهار داشت: ورود مسافران و گردشگران از کشور عراق به همدان در یکسال اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است و هر روز این زائران افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: شهر همدان برای مردم عراق مسیر زیارتی و گردشگری تفریحی محسوب می شود و ظرفیت مطلوبی برای توسعه روابط بین شهر همدان و دیگر شهرهای عراق است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان ادامه داد: بیشتر زائران عراقی برای سفر به قم و مشهد از مسیر همدان استفاده می کنند.

ربانی مهر افزود: پروژه ۶ هکتاری عصر طلایی هگمتانه یک زمین ۶۱ هزار مترمربعی است که در حال حاضر ۸۶ سوئیت آن فعال و در حال خدمت رسانی به مردم است و چند فاز دیگر آن در دست اقدام است.

وی، گردشکری را یکی از محورهای اصلی توسعه همدان دانست و ادامه داد: همه باید برای توسعه فضاهای گردشکری کمک کنند و دستگاه های خدمت رسان همکاری بیشتری داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی از ظرفیت‌های گردشکری همدان باعث رونق گردشگری میشود و از ظرفیت رسانه ها و فعالین و تشکل های گردشگری باید کمک گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان همراه با رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان و جمعی از مدیران آژانس های گردشگری و زیارتی همدان از مجموعه گردشکری عصر طلایی هگمتانه همدان بازدید کردند.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha