کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان؛ سه نماینده ایران راهی نیمه‌نهایی شدند

تهران- ایرنا- رقابت‌های پنج‌ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان با صعود سه نماینده ایران به مرحله نیمه‌نهایی پیگیری این دوره از پیکارها پیگیری شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان با بردهای مقتدرانه نمایندگان ایران در کشور اردن پیگیری شد. در این روز اهورا بویری، امیررضا ده‌بزرگی، امیررضا اکبری، یاسین یزدی و سیدمحمد مهدی میری فرنگی‌کاران ایران بودند که به روی تشک رفتند. در پایان دور مقدماتی پیکارهای پنج وزن نخست، ده‌بزرگی در وزن ۶۰، بویری در وزن ۶۷ و یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم موفق به حضور در جمع چهار نفر برتر اوزان خود شدند.

امیررضا اکبری در وزن ۹۷ و سیدمحمدمهدی میری در وزن ۷۲ کیلوگرم با شکست برابر رقیبان نتوانستند به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت ها راه‌ پیدا کنند.

دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی پنج وزن دوم عصر امروز برگزار خواهد شد.

نتایج کامل فرنگی کاران جوان ایران به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم، امیررضا ده‌بزرگی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. نماینده ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی موفق شد، کوتی گومی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر و امتیاز عالی شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، اهورا بویری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه ۸ به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد. نماینده ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان با حسین الاملدین از مصر مبارزه می‌کند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، سیدمحمدمهدی میری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه یک بر یک مقابل روسلان نوراله‌یف از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید. میری در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت های کشتی فرنگی به مصاف عمران علی‌اف از روسیه رفت و با نتیجه ۱۰ بر یک برابر حریف مغلوب و از صعود به دور بعد بازماند. میری باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا به شانس مجدد راه پیدا کند.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، یاسین یزدی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۵ ایمام علی اف از روسیه شکست داد. یزدی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۸ اسلام یولویف از قزاقستان شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله کاکه گاوا از ژاپن را با نتیجه ۹ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. یزدی در این مرحله در مقابل روبن گئورگیان از ارمنستان کشتی خواهد گرفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیررضا اکبری در دور اول با نتیجه ۶ بر یک داریوش کفر از آلمان را شکست داد. اکبری در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس شکست خورد و باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا وی نیز بتواند کار خود را در گروه بازنده ها ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha