۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85203706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران مهاباد پرداخت شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صلاح الدین حقگوی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: از مجموع ۹ هزار میلیارد ریال مطالبات کشاورزان مهابادی تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت و طی روزهای آینده بخش دیگری نیز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع خرید تضمیمی گندم بیش از ۶۰ هزار تن گندم خریداری شده که طی چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد افزود: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید شامل پنج مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی با ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار تُن راه‌اندازی شده است.

حق‌گو اضافه کرد: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هزار هکتار به صورت آبی است.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه تاکید کرد: قیمت برخی از محصولات از جمله گوشت قرمز در مهاباد نسبت به شهرهای اطراف بالاتر بوده که نیاز به بررسی و تعدیل دارد.

حسن عباسی ادامه داد: همچنین باید قیمت های تعیین شده برای سرویس مدارس در آستانه شروع دوباره سال تحصیلی تجدید نظر شود.

۲۰۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران مهاباد پرداخت شد

وی با اشاره به انتقال مرکز شماره گذاری به شهرک صنفی کاوه گفت: ضرب الااجل برای انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از جمله بنگاه های خودرو در سطح شهر ابلاغ شده است.

عباسی ضمن انتقاد از وضعیت سد معبر نقاط مختلف سطح شهر اظهار کرد: عرضه مرغ زنده در سطح شهر ممنوع است و تلاش می‌کنیم شرایطی برای تغییر شغل و نحوه عرضه آن به بازار فراهم کنیم.

فرماندار مهاباد یادآور شد: جانمایی پست ۱۳۲ برق مهاباد انجام شده و در آینده نیز عملیات راه اندازی آن آغاز که با بهره آن تامین برق شهرستان پایدار خواهد شد.

وی در ادامه برپایی هر گونه نمایش را منوط به صدور مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: عرضه محصولات در نمایشگاه‌های عمومی تحت شرایط خاص و با تخفیف ویژه بوده و باید با هماهنگی برپا شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha