۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85203882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موفقیت در مقابله با مواد مخدر مستلزم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و آموزش‌های عمومی برای مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در سنندج اظهار کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، تا رویکردها مردمی نباشد و به این سمت حرکت نکنیم، در مقابله با سوداگران و قربانیان مواد مخدر، عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه باید در مسئله اگاه سازی و تجهیز فکری از ظرفیت مردمی استفاده شود، افزود: علاوه بر آموزش، روی ضدارزش بودن اعتیاد به مواد مخدر باید کار و جامعه را حساس و احیا کرد.

استاندار کردستان بدترین شرایط در بحث اعتیاد را شکستن قبح آن در جامعه دانست و اضافه کرد: آموزش موثر در سنین پایین و مدارس، برای مقابله با مواد مخدر ضروری است.

زارعی کوشا تشکیل مجمع یاریگران زندگی روستا را طرحی بسیار خوب با با ساختاری منطقی توصیف و ابراز امیدواری کرد این طرح در عمل و اجرا هدفمند باشد.

وی با بیان اینکه در صورت نازیبا بودن شهرهایی مانند سنندج و سقز از لحاظ وجود معتادان متجاهر، این مهم به استان تعمیم داده می شود، افزود: مردم سنندج هرچقدر گلایه کنند، حق دارند؛ چراکه معتادان متجاهر در قبرستان‌ها و اماکنی از این قبیل، حضور دارند.

استاندار کردستان روال کار کمپ‌ها را در حوزه بهزیستی اشتباه دانست بر لزوم تقویت این حوزه و تلاش برای ساماندهی سریعتر بانوان معتاد تاکید کرد.

دستگیری هزار و ۶۱۷ نفر در ارتباط با کشف مواد مخدر در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان هم از کشف ۴۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: در این رابطه هزار و ۶۱۷ نفر دستگیر شدند که ۲۲ نفر آنان خانم بودند.

سردار علی آزادی ببشترین دستگیرشدگان را مربوط به خرده فروشان با ۴۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: امسال ۸۷۸ معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند که ۸۶ نفر آنان سابقه سرقت دارند

وی ۴۰ درصد دستگیرشدگان را مربوط به ماده تریاک، ۲۴ درصد شیشه، ۲۰ درصد هروئین، هفت درصد حشیش و ۹ درصد سایر مواد اعلام کرد.

نگهداری ۵۳۶ نفر در کمپ‌های سنندج

فرماندار سنندج هم به نگهداری ۵۳۶ نفر در چهار کمپ خصوصی و کمپ ماده ۱۶ این شهرستان اشاره داشت و گفت: از ۵۳۶ نفر ذکر شده، ۴۵۱ متجاهر و ۸۵ نفر خود معرف هستند که نشان از کاهش معتادان خودمعرف دارد.

حسن عسکری با اشاره به اینکه سامانه سرای سنندج هم فعال و ۲۰ نفر در تاین مرکز نگهداری می شود، ادامه داد: زمیمه برای تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۶۰ روستا فراهم شده است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان هم با بیان اینکه کانون یاریگران زندگی در پنج استان آغاز شده و در کردستان نیز اجرا می شود، افزود: هدف از اجرای این طرح، ترویج گفمان فرهنگ سازی مقابله با مواد مخدر در روستاها، سالم سازی محیط سازی روستایی است.

سلیم کریمی افزود: این کانون در سه فاز اجرا خواهد شد و امسال ۳۰ درصد روستاهای استان را شامل و تا سال ۱۴۰۴ به طور کامل اجرایی می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان هم اظهار کرد: امسال ۵۲ زن در کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی پذیرش شدند که ۱۴ نفر اجباری و ۴۸ نفر تمایلی بوده است.

حسین رسولی ادامه داد: راه اندازی کمپ ماده ۱۶ بانوان منجر به تعطیلی کمپ ماده ۱۵ منجر و آسیب زیادی به این حوزه وارد می‌شود.

وی از بدهی ۶۰ میلیارد ریالی بهزیستی به کمپ‌های ماده ۱۶ در بحث جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha