۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85203919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت در گیلان بهره برداری می شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: هفته دولت امسال ۱۸۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی غروب شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر رشت اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۱۶۰ پروژه با ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت در گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت که اعتبار امسال حدود ۲ برابر سال گذشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به برطرف شدن معضلات و همچنین سرعت بخشیدن به پروژه های رشت اشاره کرد و افزود: ثبات مدیریت باعث تحول و سرعت بخشیدن به کارها می شود و یکی از مشکلاتی که در گذشته با آن روبرو بودیم، عدم ثبات مدیریت در شهرداری بود.

وی افزود: خوشبختانه هم اینک شاهد وفاق و همدلی در شورای رشت هستیم و با انتخاب شهردار با انگیزه، کارها با سرعت بیشتری انجام می شود و مردم نیز خواهان همین ثبات مدیریتی هستند.

استاندار گیلان ادامه داد: شهرستان رشت تا اردیبهشت ماه گذشته در تلاطم و التهاب بود که این امر باعث کندی و حتی توقف کارها بود اما امروز همه تلاش می کنند تا مشکلات و معضلات رشت برطرف شود و من نیز با تمام توان با مدیریت و از اعضای شورای شهر رشت حمایت می کنم.

وی اضافه کرد: هم اینک مرکز گیلان شاهد معضلاتی همچون ترافیک، پسماند، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود و زباله سراوان است که اقدامات مناسبی برای برطرف شدن این معضلات در حال اجرا می باشد.

عباسی بیان کرد: البته ترافیک بحثی نیست که با توقف همراه شود و یکی از چالش های بزرگ رشت است که یک عقب ماندگی حداقل ۱۰ ساله نیز در این بخش داریم اما طرح های شهرداری می تواند گره گشا باشد و کلانشهر رشت را از ترافیک نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید با هم اندیشی گره های مدجود را باز کنیم و از علم روز در ساخت و سازها، پیاده راه، پارکها و سایر موارد استفاده کرد چون کارهای سنتی جوابگو نیستند و از سوی دیگر در اجرای پروژه ها باید فرهنگ مردم که فرهنگ اسلامی با سنن کهن است نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: هم اینک نیز شهرداری برای رفع معضل ترافیک طرح میثاق را آماده کرده و همچنین در بحث مدیریت شهری از جمله مدیریت پسماند، طرح های تقاطع و سایر موارد باید اصلاح شوند.

استاندار گیلان به رفع آلودگی ۲ رودخانه رشت نیز اشاره و اظهار کرد: درخواست مردم رشت علاوه بر برطرف شدن معضل ترافیک، رفع آلودگی رودخانه های رشت و کاهش آلودگی محیط زیست است که ما طرح های جامع، فنی و تخصصی را در این بخشها مورد حمایت قرار می دهیم.

عباسی بیان کرد: گرچه مشکلاتی وجود دارد اما گام هایی برای رفع معضلات و چالشهای مرکز گیلان برداشته شده و با تلاش هایی که انجام شده، کارها و پروژه ها در حال اجرا هستند و منشا آلودگی ۲ رودخانه رشت نیز بررسی شد و کارهایی در حال انجام است تا جلوی آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود گرفته شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب نیز با تخصیص بودجه موردنظر، لوله گذاری ها در حال انجام است و با توجه به حجم سنگین کار، ما تمام ظرفیت را بکار خواهیم گرفت تا طی ۲ سال آینده بخش زیادی از معضلات و مشکلات رشت برطرف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha