تفاوت قیمت کالا در مغازه های مختلف مازندران قابل قبول نیست

ساری- ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران تفاوت قیمت کالا در مغازه های مختلف مازندران را غیر قابل قبول دانست و از دستگاه های بازرسی و اصناف خواست نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن خیریانپور شنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار مازندران افزود:قیمت کالاها نباید از مغازه‌ای تا مغازه‌ای دیگر متفاوت باشد و اصناف در این خصوص بیش از پیش نظارت کند.

وی با بیان این که ارایه فاکتور و برچسب قیمت روی کالا نیز ضروری است، ادامه داد: عدم درج قیمت سبب سلب انتخاب مشتری می شود.

این مقام مسوول با توضیح این که آمار پرونده های متخلف در طی حدود پنج ماهه امسال تا ۷۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، بیان داشت: با توجه به افزایش میزان جریمه، ارزش جریمه به واحد های متخلف صنفی در این مدت ۲۰درصد افزایش یافته است.

خیریانپور به بازدارندگی افزایش نرخ جریمه در تشکیل پرونده تخلف در سال جاری مازندران اشاره کرد و گفت: مردم در بازار باید احساس آرامش کنند و تفاوت قیمت یک کالا در یک خیابان و یا از شهری به شهر دیگر اصلا نباید وجود داشته باشد.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران استان مسافر پذیری است و با توجه به توزیع آرد های فوق العاده در روزهای تعطیل و مناسبت ها نظارت ها در زمان پخت و پز نان و ساعت کاری خبازان باید بیشتر شود.

افزایش ۵۵درصدی تشکیل پرونده قاچاق کالا در مازندران

خیریانپور با بیان این که ۱۳۲هزار واحد انبار نگهداری کالا در مازندران وجود دارد، گفت: طبق آمار صمت استان در چهار ماهه امسال ۱۶۷ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۵۷ میلیارد ریال تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی به تشکیل ۳۰پرونده تخلف انبار و نگهداری کالا به ارزش ۸۳۷ میلیارد ریال در چهار ماهه امسال در مازندران اشاره کرد و گفت: صنعت، معدن و تجارت استان را همکاری اتحادیه باغداران و سورتینگ داران تعرفه سردخانه داران برای نگهداری مرکبات و کیوی را تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام کنند.

این مقام مسوول با ذکر این نکته که طبق بررسی های صورت گرفته یکی از دلایل تفاوت قیمت یک کالا در بازار بنیه مالی واحد صنفی است، ادامه داد: به همین دلیل بعضی از فروشگاه ها کالا را با قیمت عمده فروشی عرضه می کنند چراکه کالا به صورت مستقیم از کارخانه ها خریداری و عرضه می شود.

تفاوت قیمت کالا در مغازه های مختلف مازندران قابل قبول نیست

جوجه ریزی حدود ۱۴ میلیون قطعه‌ای در مرداد ماه مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که این استان جبران کاهش جوجه ریزی کشور را در یک ماهه گذشته داشته است و روزانه به خصوص در ایام تاسوعا و عاشورا بیش از ۷۰۰تن مرغ گرم در تهران و استان توزیع شده است، گفت: طبق آمار جهاد کشاورزی استان در مرداد ماه حدود ۱۴میلیون قطعه جوجه ریزی شده است که نسبت به مرداد سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

خیریانپور از کمک ۱۵ تنی مرغ رایگان و ۱۶ تن مرغ با قیمت ۶۰هزار تومان به اربعین مازندران از سوی اتحادیه مرغداران و کشتارگاه استان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha