۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲
کد خبر: 85203929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حاجی بابایی: بخش خصوصی در اکتشاف نفت ورود کند

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲
کد خبر: 85203929
حاجی بابایی: بخش خصوصی در اکتشاف نفت ورود کند

همدان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی باید در دولتی ترین بخش کشور یعنی اکتشاف نفت نیز ورود کند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه شنبه در نشست فعالان اقتصادی همدان با وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: چرا برای نفت از کشورهای خارجی کمک بیاوریم باید پتروشیمی ها را در این زمینه فعال کرده و از مردم یاری بطلبیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه کشور دنبال یک اصل و نسخه شفا بخش هستند و آن مردمی کردن اقتصاد است که این شرایط در جامعه به وجود آمده است.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۵۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تبصره ۱۸ است که تاکنون ۲۰ هزار میلیارد به این تبصره اختصاص داده شده است.
حاجی بابایی افزود: برای اجرای طرح پتروشیمی ابن سینا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد همدان شد همچنین شهرک صنفی همدان با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ورود بخش خصوصی بهره برداری شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تسهیل کسب و کار، قانون اشتعال دانش بنیان، قانون بانکداری اسلامی از اقدامات مثبت و بزرگ مجلس یازدهم است و هم اینک آماده حمایت از بخش خصوصی است.

وی افزود: درامد مالیاتی شهرستان ملایر سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال است که ۶۰ درصد آن معادل ۲۲۰ میلیارد ریال از واحدهای تولیدی دریافت می شود یعنی تولید کننده خرج کشور را تامین و تضمین می کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تولید کننده دنبال دستگیری است نه مچ گیری، البته این دولت دنبال دستگیری از واحدهای تولیدی است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه حمایت از تولید کننده و اعتماد به آنها مهم است افزود: حضور وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی نشانه توجه و اعتماد دولت به بخش خصوصی است.

وی افزود: هر متغیر و علتی که تولید را محدود کند ممنوع است چرا که تولید کننده می تواند در حوزه های مختلف کشور را به خودکفایی برساند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور وزیر صمت در همدان مقدمه ای برای رونق تولید در استان است.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: نتیجه اجرای تبصره ۱۸ ایجاد اشتغال است بنابراین تاخیر در اجرای این تبصره پذیرفتنی نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: احیای واحدهای صنعتی، رشد صنعت و صادرات را شاهدیم و سند آمایش صنعت و معدن تدوین شد.

احمد شانیان با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی استان تامین زمین است افزود: برخی مواد معدنی سنگ مشکی تویسرکان، سلیس و امثالهم در استان کم نظیر است.

وی گفت: زمانی نبود فرصت شغل دغدعه بیشتر خانواده ها در استان همدان بود اما اغلب مدیران کارخانه ها دنبال تامین نیروی کار مورد نیاز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha