۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۱
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85204005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: زیرساخت ها در ایلام برای برگزاری آیین اربعین حسینی آماده است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای زیرساخت های اربعین در استان ایلام، گفت: مسیرهای استان برای اربعین آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا شامگاه شنبه در گفتگوی زنده‌ تلویزیونی با مردم استان اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که در استانی هستیم که پایتخت خادمان سیدالشهداء(ع) است و مردم این دیار به آن افتخار می‌کنند.

وی افزود: هر سفر نیازمند یک سری مقدمات است که ما وظیفه داریم این نیازمندی‌ها را برای زوار برای یک سفر راحت، ایمن و ارزان فراهم کنیم.

بهرام نیا با اشاره به اینکه مهمترین این نیازمندی‌ها در حوزه راه بوده است، افزود: قبل از استقرار دولت سیزدهم، راه‌های ارتباطی به مرز از این ویژگی برخوردار نبود، اما با استقرار دولت مردمی ایران قوی، تحول اساسی در این حوزه به وجود آمده است.

استاندار ایلام اظهار کرد: در طول کمتر از دو سال بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه، احیاء، تکمیل و آماده کردن زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط راه و شهرسازی و۲۳ هزار میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری مابقی اعتبارات در سایر حوزه ها هزینه شده است.

بهرام نیا بیان کرد: در همین رابطه ۱۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی انجام شده است، خط‌کشی راه‌ها به میزان سه هزار کیلومتر و نصب علایم به میزان ۵۰ هزار عدد و همچنین ۱۰ کیلومتر نیوجرسی انجام شده است.

استاندار ایلام افزود: در راستای توسعه راه‌ها، از مسیر شباب تا پیچ بانکول و تا ایلام که حدود ۴۷ کیلومتر است، ۲۱ کیلومتر آن بصورت چهارخطه در دست اقدام و بیس‌ریزی است و ۲۰ کیلومتر آن چهارخطه شده و سه هزار و ۳۰۰ متر در محدوده تونل آزادی هم در دست اقدام است.

وی گفت: کار بزرگی که تا سال آینده تکمیل می‌شود و کل محور ورودی به استان از سمت چرداول تا مهران چهار خطه می‌شود.

بهرام نیا اضافه کرد: در محور ایلام-مهران ۲ تونل در دست اقدام بوده که تونل اول به طول ۸۴۴ متر و تونل دوم به طول ۷۱۵ متر است، در تونل اول کمتر از ۵۰۰ متر از عملیات لاینینگ باقی مانده که حسب اعلام مدیر کل راه و شهرسازی استان، عملیات آن تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

استاندار ایلام بیان کرد: تونل دوم بطور کامل انجام شده و روشنایی آن نیز انجام شده و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت. علاوه بر این پل رانشی ماربره و تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر مهران نیز به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

۶۰ درصد تردد زوار اربعین از مرز مهران انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha