توزیع برق مهدیشهر و میامی ۱۲ طرح افتتاحی در هفته دولت دارند

سمنان- ایرنا- توزیع برق شهرستان‌های میامی و مهدیشهر به مناسبت هفته دولت ۱۲ طرح آماده افتتاح دارند که بیش از ۳۵۰ میلیاد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست مدیریت توزیع برق مهدیشهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت امسال، چهار طرح عمرانی برق رسانی در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد و به منظور بهره برداری از این تعداد طرح ۷۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

حامد قانع با اشاره به این که طرح بهینه سازی و تبدیل ۹ هزار و ۵۳۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار در مهدیشهر و روستاهای هفت خانی، هسکو، کلاته بابااحمد و رسم رودبار افتتاح می شود، افزود: میزان اعتبار هزینه‌شده برای این طرح‌ها هفت میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال است.

وی افزود: طرح احداث پنج هزار و ۴۳۶ متر شبکه فشارمتوسط و فشارضعیف و نصب ۶ دستگاه پست هوایی ۱۲۵ کیلوولت آمپر جهت تامین برق شهرک صنفی به مبلغ ۵۶ میلیارد ریال و طرح نصب چهار دستگاه ترانس هوایی به ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت آمپر جهت تامین برق متقاضیان در کل شهرستان مهدیشهر با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درهفته دولت بهره برداری می‌شود.

سرپرست مدیریت توزیع برق مهدیشهر تصریح کرد: طرح های احداث و اصلاح یکهزار و ۶۰۰ متر شبکه فشارضعیف و فشارمتوسط هوایی در این شهرستان به مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریـال، آماده بهـره برداری است.

هشت طرح افتتاحی توزیع برق میامی

مدیر توزیع برق میامی با اشاره به اینکه در هفته دولت از هشت طرح عمرانی برق رسانی رونمایی می شود، بیان کرد: به منظور بهره برداری از طرح های هفته دولت، اعتباری به مبلغ ۲۷۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شد.

عباس ربیعی اضافه کرد: این طرح ها با محوریت توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق و هوشمندسازی شبکه ها، در هفته دولت امسال به انجام رسیده است.

وی با اشاره به این که طرح اصلاح و بهینه سازی و تبدیل ۴۵ هزار و ۲۸۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار در روستاهای محمدآباد، حق الخواجه، ارمیان، حسین آباد، گلستان، قدس و استرخو با اعتبار ۴۶ میلیـارد ریال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: طرح توسعه ۶ هزار متر شبکه فشارمتوسط و سه دستگاه پست هوایی شهر رضوان به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و طرح احداث۲ هزار و ۷۰۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی روشنایی معابر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاحی به شمار می رود.

ربیعی ابراز کرد: طرح توسعه ۳۲۰ متر شبکه فشارمتوسط هوایی و نصب یک دستگاه پست هوایی عمومی به ظرفیت ۵۰ کیلوولت آمپر در روستای گلستان با هزینه ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال، طرح احداث پنج هزار و ۹۰۰ متر شبکه فشارمتوسط هوایی جهت تامین برق متقاضیان جدید با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال و طرح توسعه ۱۹ هزار متر شبکه فشارمتوسط هوایی به صورت دومداره برای تامین برق بخش فرومد با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، از دیگر طرح هایی هستند که به برکت هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیر توزیع برق میامی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی شبکه با نصب ۲۸ دستگاه تابلو لوازم اندازه گیری و ۱۰۰ عدد کنتور هوشمند به ارزش چهار میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود، گفت: طرح احداث گام اول ساختمان برق منطقه کالپوش با اعتبار ۹ میلیارد ریال، از مهم ترین طرح شهرستان میامی در هفته دولت است تا بسیاری از مشکلات اهالی منطقه کالپوش مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، ۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha