۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85204212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر مادر «شهید علی هاشمی» در جوار فرزند شهیدش آرمید

اهواز- ایرنا - آئین تشییع و خاکسپاری پیکر پاک مادر سردار سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت روز یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با ایام ماه صفر آئین تشییع و خاکسپاری پیکر پاک زنده‌یاد حاجیه «زکیه اهوازیان» مادر سردار سرلشکر شهید هاشمی با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار شد.

جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهدای مدافع حرم در این آیین در گلزار شهدای اهواز حضور داشتند.

همچنین جمعی از اهالی و مسئولان استان خوزستان از جمله فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز با حضور در گلزار شهدای این شهر در آئین تشییع پیکر پاک مادر سردار سرلشکر شهید هاشمی شرکت کردند.

مردم و مسئولان به همراه نمایندگان استان خوزستان در مجلس خبرگان در آئین تشییع پیکر پاک مادر سردار سرلشکر شهید هاشمی شرکت کردند و خانواده این فرمانده بزرگ دفاع مقدس را مورد تفقد قرار دادند.

پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر پاک مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی با بدرقه خانواده و بستگان در قطعه ۲ گلزار شهدای اهواز و در جوار فرزند شهیدش آرام گرفت.

حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، به علت بیماری و کهولت سن روز شنبه ۲۸ مردادماه دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مادر «شهید علی هاشمی» در جوار فرزند شهیدش آرمید

سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ چهار تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha