یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیماران خاص پرداخت شد

تهران - ایرنا- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم طی یکسال اخیر به بیماران خاص و مزمن از طریق صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شد .

به گزارش ایرنا، محمدمهدی ناصحی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: یکی از اقدامات مهم و درست دولت مردمی ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بوده که افراد مبتلا به سرطان، ام اس، دیابت و غیره را تحت پوشش داشته و هزینه‌های درمانی آنها را پرداخت می‌کند.

وی اظهارداشت: بیمه سلامت به امر پیشگیری و نظام ارجاع توجه خاصی دارد و اکنون چهار میلیون جمعیت با یک هزار و ۷۵۰ پزشک کار درمانی را در کنار خدمات بهداشتی در نظام ارجاع پوشش می دهد.

ناصحی از تأسیس معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت خبر داد و افزود: بیمه باید نقش خود را به درستی در پیشگیری انجام دهد و در برنامه هفتم توسعه نیز به این موضوع توجه شده است، اگر فشار خون ، قند خون و غیره بیمار کنترل شود، بیماران دیرتر به ناتوانی می رسند.

وی ادامه داد: خود مراقبتی نیز بحث مهمی در نظام سلامت است و برنامه هایی از جمله رایگان شدن برخی آزمایش‌ها و غیره از سوی بیمه سلامت در دست اقدام است.

یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای معلولان هزینه شد
وی تصریح کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای کادر درمانی و ۶ میلیارد تومان برای فیزیوتراپی هزینه کردیم و بیش از یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای معلولان تحت پوشش بهزیستی که دارای کد نشان دار هستند، هزینه کردیم.

ناصحی اظهارداشت: بیمه همگانی نیز باعث کاهش دغدغه مردم شده، بیش از ۲۰ میلیون روستایی در کشور بیمه شدند و سه دهک پایین جامعه خدمات بستری آنها در دولت مردمی رایگان شد.

به گفته وی، ۵۱ بیماری از جمله سرطان، ام اس ، فشارخون بالا بیماری‌های عصبی و غیره تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و هزینه های آنها پرداخت می شود و پرداختی از جیب مردم کاهش یافته است.

ناصحی تصریح کرد: ۱۵ دارو نیز تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته و میزان پرداختی بیماران ۵ تا ۱۰ درصد است.

آغاز غربالگری بیماران اس ام ای
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: غربالگری بیماران اس ام ای را آغاز کردیم تا تولد نوزاد مبتلا به این بیماران را به حداقل برسانیم‌ و در حوزه سرطان‌ها نیز تفاهم نامه ای منعقد شده که این بیماران شناسایی و غربالگری کنیم تا در هزینه های درمانی صرفه جویی شود.

ناصحی تاکید کرد: یکی از برنامه های ما توجه به بخش سرپایی در بخش خصوصی است ۷۰ درصد هزینه ها را با تعرفه دولتی پرداخت می کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ناباروری نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و هدف آن است که مردم به مراکز درمانی که تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی است سوق داده شوند.

توزیع نامناسب از علل کمبود دارو
ناصحی افزود: یکی از علل کمبود دارو با توجه به افزایش ۳ برابری داروخانه ها و انبارهای دارویی، توزیع نامناسب است که باید از طریق سامانه ها متناسب با نیاز عرضه شود.

وی تصریح کرد: تقاضا داریم خیران در حوزه سلامت بیشتر سرمایه گذاری کرده و به ما در بحث بیمه و درمان کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha