سنجش نیاز بخش صنعت خراسان رضوی به آموزشهای مهارتی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: روند سنجش نیاز بخش صنعت به آموزشهای مهارتی و فنی برای سه سال آینده در استان آغاز شده است تا مسیر آموزشها به این سمت سوق یابد.

امیر دایی صراف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این اقدام با این هدف انجام می‌شود تا نیاز صنایع به مهارت را با کمک و مشارکت این بخش احصاء و با به روز رسانی آموزشهای مهارت برای سه سال آینده نیاز بخش صنعت را به نیروی مهارت دیده را تامین کنیم.

وی ادامه داد: افزایش مهارت آموزی و رشد نیروی کارمهارت دیده، موجب ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعت می‌شود و متاسفانه تا کنون میزان و سطح ارتباط بین بخش صنعت ، معدن و تجارت با آموزشهای فنی و حرفه ای آن طور که باید و شاید نبوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم نقش آموزشهای فنی و حرفه‌ای را به درستی برای صنعتگران جا بیندازیم روشن می‌شود که این امر موجب بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

صراف افزود: اگرچه در این زمینه کار شده است اما هنوز نیازمند هزینه در این خصوص و جذب نیروی کار صنعت برای مهارت‌آموزی و نیز ارائه آموزش مهارت به متقاضیان هستیم.

وی تاکید کرد: با احصا شدن نیازهای مهارتی صنعت استان می توان علاوه بر به روزرسانی آموزشهای فنی و مهارتی نیروهای شاغل در این بخش، استعداد افراد بیکار متقاضی آموزشهای مهارتی را شناسایی کرد و از این طریق آموزشها را به سمت هدفمند شدن در محیط واقعی کار سوق داد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با این روش، صنعتگر فرد را برای کار در همان صنعت بورسیه می‌کند و به این ترتیب برای ۲ طرف سودآور است.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و بیش از هزار و ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی در استان خراسان رضوی تعلیم آموزشهای مهارتی را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha