افزون بر ۲۰ هزار نفر در اصفهان برای  جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت‌نام کردند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: تاکنون افزون بر ۲۰ هزار نفر در این خطه در جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان مهلت ثبت نام این رقم افزایش یابد.

علی شاه‌نظری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اصفهان افزود: با توجه به آنکه مهلت ثبت‌نام در این جشنواره تا اول مهرماه تمدید شده است، انتظار افزایش شرکت کنندگان استان در این رویداد را داریم.

وی ادامه داد: امسال در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا(ع)، جشنواره دارای بخش ویژه‌ای با محوریت حضرت امام حسن عسکری (ع) است.

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی استان اصفهان یادآور شد: برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخانه رضوی از برنامه‌های مهم این نهاد در استان اصفهان است و این جشنواره در قالب‌ کتابخوانی، دلنوشته و پویش برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود. اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه السلام؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره برگزاری است.

رویداد «سوگواره آوای حرم» در استان اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی اُستان اصفهان گفت: رویداد «سوگواره آوای حرم» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و با موضوع اربعین و ارتباط امام حسین(ع) با قرآن به صورت استانی، در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

شاه‌نظری ادامه داد: اداره کل نهادکتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، اجرای برخی برنامه‌های خود را به ادارات شهرستان‌های استان واگذار می‌کند و به مناسبت اربعین حسینی نیز برگزاری رویداد «سوگواره آوای حرم» در سطح استان اصفهان را به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی شهر محول کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر با همراهی اتحادیه تشکل‌های قرآنی این شهرستان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خمینی شهر، انجمن خیرین کتابخانه ساز و پایگاه بسیج شهید بهشتی با انجام فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد:رویداد «سوگواره آوای حرم» با هدف پیوند شور و شعور حسینی و با موضوع اربعین و ارتباط امام حسین(ع) با قرآن از طریق فعالیت های فرهنگیِ کتاب محور، در ۲ گروه‌ و چهار رشته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار رشته این سوگواره، شامل «مسابقه کتابخوانی»، «شعرسرایی»، «تعزیه‌خوانی» است که در گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال برگزار می شود و بخش «نقاشی» نیز تنها به گروه سنی کودک اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان از سراسر استان می‌توانند برای شرکت در این سوگواره، اقدام به ارسال آثار خود کنند و نسبت به دریافت نسخه الکترونیک کتاب تا تاریخ ۱۵ شهریور به سامانه الکترونیکی مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.samakpl.ir مراجعه کنند.

برگزاری رویداد «همرزمان امام حسین (ع)» در استان اصفهان

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی اُستان اصفهان گفت: مسابقه کتابخوانی «همرزمان امام حسین (ع)» نیز به مناسبت ایام اربعین حسینی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوروبیابانک، اداره تبلیغات اسلامی، موسسه توشه جاودان آخرت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، در سطح استان برگزار می‌شود.

شاه‌نظری تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «همرزمان امام حسین (ع)» به صورت پیامکی هدف آشنایی شرکت کنندگان با گفتار ششم و هفتم از مجموعه ی کتاب ده گفتار رهبر معظم انقلاب در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع)، ۱۰ مرداد تا ۱۴ شهریورماه در قالب ۱۵ سوال چهارگزینه‌ای برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال، برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌‎توانند برای شرکت در مسابقه، پس از مطالعه کتاب یا فایل pdf کتاب همرزمان حسین علیه السلام (گفتار ششم و هفتم)، پاسخ های خود را به صورت یک عدد ۱۵ رقمی از چپ به راست به شماره ۰۹۱۳۹۲۴۴۹۳۱ پیامک کنند.

وی یادآور شد:علاقه‌مندان،می‌توانند برای دریافت فایل منبع مسابقه از طریق کانال کتابخانه‌های عمومی شهرستان در پیام رسان ایتا به آدرسlibvelayat, @shohadaplib, @libyaghma@ اقدام کنند.

به گزارش ایرنا،هم اکنون در استان اصفهان ٣٠٠ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۲۱۱ کتابخانه نهادی،۷۸ باب کتابخانه مشارکتی با نهاد کتابخانه های عمومی استان و ۵ کتابخانه مستقل هستند که همگی مجوز خود را از اداره کل نهادکتابخانه‌های عمومی استان اصفهان دریافت کرده اند البته برخی دستگاه ها مانند شهرداری ها نیز دارای متابخانه هایی هستند تعداد آن ها ۳۷ باب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha