۴۵۰ نفر از فعالان محلات کم برخوردار خراسان‌شمالی به کربلای معلی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- ۴۵۰ نفر از فعالان محلات کم برخوردار خراسان شمالی امروز (یکشنبه) طی آیینی در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد به کربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این زائران در قالب طرح ۲۰۲۰ با مشارکت کمیته امداد امام خیمنی(ره)، اداره کل بهزیستی و هلال احمر به عتبات عالیات با اتوبوس های ویژه اعزام شدند.

محمدنبی شکیبایی افزود: زائران اعزامی با ۱۷ دستگاه اتوبوس دارای ۲۵ صندلی برای زیارت اربعین به کربلا اعزام شدند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی ادامه داد: زائران اعزامی به عنوان سفیران خراسان شمالی در قالب برنامه «رهسپاران عصر ظهور» به مدت یک هفته در کربلای معلی و نجف اشرف حضور خواهند داشت.

زائران اربعین حسینی بستر سازان ظهور خواهند بود 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: زائران اربعین حسینی بسترسازان ظهور خواهند شد و این حرکت عظیم مقدمه ظهور را فراهم خواهد کرد. 

حسن ناهیدی یکی ازوقایع مهم تاریخ اسلام را عاشورا دانست و افزود: عاشورا توانست اسلام را بهتر بشناساند.

وی، اربعین را فریاد رسای عاشورا و میعادگاه راه تمام عاشقان آزادی و اسلام عنوان کرد و گفت: اربعین حسینی رزمایش جهان اسلام و ظرفیت بالقوه‌ای است که بالفعل می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: زائران اربعین حسینی از یک خانواده بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که باید نایب الزیاره همگان باشند چون این یک توفیق بزرگ به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سفر اربعین یک سفر عادی و طبیعی نیست گفت : فرد باید از سوی قافله امام حسین (ع) دعوت شده باشد تا به توفیق زیارت نائل آید لذا سفر ماندگاری است. 

هفت هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان این استان برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از آنها در روستاها ساکن هستند.

تنها در بجنورد مرکز استان حدود ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۲۲۰ هزار نفری این شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، طرحی است که سال گذشته توسط چهار نهاد کشور که شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر می‌شود بعد از بررسی‌های متعددی که داشتند در یک جمع بندی به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha