واشنگتن پست از چالش آمریکا در احیای زاغه‌های مهمات خود پرده برداشت

تهران-ایرنا- روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نوشت: کارشناسان نسبت به چالش‌های بزرگ آمریکا در تولید انواع سلاح‌ها، دیگر تجهیزات نظامی و زاغه‌های مهمات، نه تنها برای ارائه به اوکراین بلکه برای تضمین امنیت خود ایالات متحده در درگیری‌های احتمالی با روسیه یا چین، هشدار می‌دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در گزارش این روزنامه آمده است که آمریکا میلیون‌ها قبضه مهمات به کی‌یف فرستاده، اما احیای مجدد زاغه‌ها و راه‌اندازی خطوط تولید جدید تولید مهمات برای ایالات متحده مشکل‌ساز شده است. این چالش‌ها شامل غلبه بر کمبود ورودی‌های اصلی از جمله ماده منفجره تی‌ان‌تی (TNT) است.

به گفته کارشناسان، احیای مجدد زاغه‌های مهمات ایالات متحده مستلزم به دست آوردن مواد اولیه ساخت سلاح است که به دلیل کمبود جهانی مواد شیمیایی و منفجره، این شرایط به مشکلی پیچیده تبدیل شده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ایالات متحده دیگر تی‌ان‌تی تولید نمی‌کند و از آن زمان به سراغ ماده جایگزینی موسوم به آی‌ام‌ایکس (IMX) رفته است. با این حال افزایش چشمگیر تولید گلوله‌های جنگی باعث شده است که آمریکا در پی یافتن تامین‌کنندگان جهانی جدید ماده تی‌ان‌تی باشد.

واشنگتن پست نوشت: لهستان نخستین تامین‌کننده این ماده برای ایالات متحده بوده است، اما وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اکنون با متحدان و شرکای خود از جمله ژاپن، برای افزایش این منابع همکاری می‌کند.

بر پایه این گزارش، جنگ اوکراین باعث رونق کار شرکت‌های دفاعی آمریکایی که در حال رقابت برای گسترش تولید و ظرفیت کارخانه‌ای هستند، شده است.

آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از زمان شروع جنگ اوکراین، به کی‌یف کمک کرده و روسیه بارها به ایالات متحده و متحدانش هشدار داده است که ارائه انواع سلاح‌ها به کی‌یف باعث طولانی‌تر شدن درگیری در اوکراین می‌شود.

سیمور هرش روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس آمریکایی به تازگی اعلام کرده که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور اطلاع داده بود که بعید است ضدحمله اوکراین منجر به شکست روسیه در جنگ شود.

هفته گذشته معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده به حمایت خود از اوکراین تا هر زمان که جنگ طول بکشد ادامه خواهد داد، گفت: ما به دنبال جنگ با روسیه نیستیم و [ارائه] کمک‌ها در این جنگ، برای حمایت از اوکراین است.

روزنامه نیویورک تایمز جمعه ۲۷ مرداد به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که تعداد کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان روسیه و اوکراین از آغاز جنگ تاکنون به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

پیشتر دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر اینکه شکست غرب در رویکردی که در رابطه با اوکراین در پیش گرفته، اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: مهم نیست رهبران غربی که به مردم خود اهمیتی نمی‌دهند، سوگند یاد کردند تا زمانی که نیاز باشد از کی‌یف با سلاح و پول حمایت کرده و ویرانه‌های اقتصاد در حال مرگ رژیم کی‌یف را بازسازی و در عین حال تحریم‌های دیوانه‌وار خود علیه روسیه را حفظ کنند؛ چرا که در پایان هیچ یک از این موارد کارساز نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha