نارضایتی ۵۰ درصدی ژاپنی‌ها از «کیشیدا»/ مردم ژاپن نگران تبعات رهاسازی پساب فوکوشیما

تهران – ایرنا – نظرسنجی جدید خبرگزاری رسمی ژاپن نشان داد در بحبوحه نگرانی های عمومی مرتبط با کارت شناسایی ملی مردم این کشور و نیز تبعات احتمالی ناشی از رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما، محبوبیت کابینه فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به ۳۳.۶ درصد کاهش یافته رسیده است و میزان نارضایتی مردم از شخص نخست وزیر هم به ۵۰ د رصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از کیودو نیوز، این نظرسنجی نشان داد که ۷۹.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان نسبت به مدیریت کیشیدا در خصوص مسائل و نگرانی‌های مربوط به کارت‌های شناسایی موسوم به «شماره من» تردید داشتند و بسیاری از آنها با مشکلاتی مربوط به درج اشتباه اطلاعات پزشکی و سایر اطلاعات شخصی افراد دیگر مواجه شده اند.

حدود ۸۸ درصد پاسخ دهندگان نیز در خصوص آسیب های اقتصادی احتمالی ناشی از طرح دولت برای تخلیه آب های رادیواکتیو نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا ابراز نگرانی کردند.

ماه پیش نیز روزنامه ژاپنی ماینیچی شیمبون با استناد به نظرسنجی خود گزارش داد حمایت عمومی از کابینه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، طی دو ماه قبل از آن نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۲۸ درصد رسیده است.

کیشیدا چندی پیش اذعان کرد در حال حاضر امکان برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می کند. گمانه زنی هایی وجود دارد که وی ممکن است انتخابات را در پایان سال جاری میلادی یا سال آینده برگزار کند.

برخی رسانه ها گزارش دادند نخست وزیر ژاپن در تلاش برای توقف روند نزولی نظرسنجی ها، در حال بررسی تغییراتی در کابینه خود در ماه شهریور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha