طرح ملی «اعتلا» ویژه اساتید دانشگاههای آزاد استانهای خراسان در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- طرح ملی «اعتلا» به منظور تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی روز یکشنبه در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم آغاز به کار طرح ملی اعتلا گفت: دوره مزبور در راستای تحقق، اجرایی‌سازی و عملیاتی کردن منویات، فرامین و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تاکید مکرر ایشان مبنی‌ بر «جهاد تبیین به مثابه یک فریضه قطعی و فوری» به منظور تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسوولان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد برگزار شده است.
دکتر محسن مرادی با بیان اینکه مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن می‌طلبد که با اجرای یک دفاع ترکیبی در همه جهات فعالیت کنیم، افزود: دوره ملی اعتلا با حضور و تدریس اساتید برجسته کشوری در محورهای جنگ ترکیبی، جریان‌شناسی روشنفکری در ایران معاصر، حکمرانی اسلامی و دانشگاه، چیستی، چرایی و چگونگی و جنگ ترکیبی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: طرح مزبور با لحاظ مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی و با تاکید بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و در حال اجرا است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: دوره‌های طرح اعتلا به صورت کارگاهی و به روش هم‌اندیشی و مباحثه برگزار می‌شود تا امکان گفتگو و مباحثه در بالاترین شکل ممکن بین مدرسان و مخاطبان مهیا شود، شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با شناخت دقیق نظام سلطه و رفتارشناسی دشمنان نظام اسلامی به نقد عالمانه مکاتب الحادی و التقاطی، تبیین دستاوردهای فاخر و درخشان انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در سطوح گوناگون می پردازند.
وی با بیان اینکه مدیران و مسوولان دانشگاه با شرکت در طرح ملی اعتلا به لحاظ معرفتی از ظرفیتی برخوردار خواهند شد که بازوان قدرتمند و زبان گویا برای جهاد تبیین باشند، ادامه داد: در جهاد تبیین، آگاهی و آشنایی با ابزار و حربه‌های دشمن در فضای مجازی که سعی در رواج نا امیدی در بین مردم و جوانان را دارند، امری مهم است.
مرادی خطاب به اساتید دانشگاه حاضر در مراسم گفت: قشر جوان مخاطب اصلی در دانشگاه است، لذا باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرند، چراکه در فضای مجازی واقعیت به صورت غلط و اشتباه به جوانان نشان داده می‌شود و باید با آگاهی بخشی آنان را با حربه‌های دشمن آشنا کرد تا واقعیت را بشناسند و دچار انحراف نشوند.


مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه دوره ملی اعتلا طرحی بسیار کامل و جامع است، گفت: امروز دشمن خانواده را هدف قرار داده و قداست زدایی از نهاد خانواده از مهمترین برنامه‌ها و اهداف دشمن است.
حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق افزود: در طرح ملی اعتلا باید به تعالی نظام خانواده توجه بیشتری شده و در محیط های علمی دانشگاهی این موضوع به طور جدی پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، در نخستین روز از دوره "طرح ملی اعتلا" که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه در حال برگزاری است، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی و سایر مسولان و استادان دانشگاه‌های اسلامی استان خراسان بزرگ حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha