انقلاب اسلامی محصول مشارکت اجتماعی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول مشارکت اجتماعی مردم است و تداوم انقلاب و حل مشکلات و مسایل آن نیز به مشارکت اجتماعی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشار کبیری روز یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی افزود: مشارکت اجتماعی که در انقلاب اسلامی صورت گرفت در تاریخ و سایر انقلاب‌ها بی سابقه است و چنین مشارکتی در هیچ کجای دنیا صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه جامعه با این مشارکت قوی می‌شود، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی در سایه مشارکت اجتماعی پیروز شدیم و امروز نیز برای رفع محرومیت و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر مشارکت اجتماعی می‌توانیم موفق باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه جامعه با دولت‌های قوی ساخته نمی‌شود بلکه دولتی قوی است که جامعه‌اش را قوی کند، ادامه داد: قوی ساختن جامعه برعهده ماست و باید بسترهای لازم را فراهم کرده و تسهیل گری کنیم و موانع را از سر راه بردایم.

کبیری اضافه کرد: همه جا برکات و خدمات سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را مشاهده می‌کنیم و قدردان زحمات آنها در حوزه‌های اجتماعی و کمک به حل آسیب‌های اجتماعی هستیم.

انقلاب اسلامی محصول مشارکت اجتماعی است

کبیری، تشکل‌های مردم نهاد را ادامه دهندگان سرمایه‌ها عنوان کرد و گفت: راه اندازی یک تشکل و موسسه هنر و هوش و ذکاوت می‌خواهد که شما صاحبان تشکل‌های مردم نهاد این کار را انجام می‌دهید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: امروز وقتی کنشگر پیدا می‌کنیم باید قدرش را بدانیم چون ساختار می‌سازد مولد و خلاق است.

وی یادآور شد: کنشگران مولد، خلاق و از هوش اجتماعی بالا و قشر آگاه جامعه هستند و ما قدر این سرمایه‌ها را باید بدانیم اینها سرمایه‌هایی هستند که باید تکثیر بشوند.

کبیری افزود: مسیر توسعه و پیشرفت از همین راه مشارکت اجتماعی می‌گذرد و باید بسترهای لازم را برای مشارکت اجتماعی فراهم کرد و ذره ذره این حرکت‌ها را پاس داشت زیرا تشکل‌های مردم نهاد خالق و حافظ سرمایه اجتماعی هستند.

انقلاب اسلامی محصول مشارکت اجتماعی است

به گزارش ایرنا، در این همایش نمایندگان موسسات و تشکل‌های مردم نهاد همانند خیرین سلامت، شمیم گل‌های شب، موسسه شهدای محراب و موسسات و تشکل‌های دیگر به تشریح بخشی اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

همچنین در این همایش منتخبان سازمان‌های مردم نهاد استان آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شدند.

انقلاب اسلامی محصول مشارکت اجتماعی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha