۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85204630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۲ مدرسه نوساز  استان فارس آماده بهره برداری ، مهر با بوی ماه مدرسه

شیراز - ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۰۲ مدرسه نوساز در آغاز سال تحصیلی امسال به بهره برداری می رسد ، دانش اموزان این استان مهر را با بوی ماه مدرسه تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگاز ایرنا، محمدخلیل عسکری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ۵۹۹ کلاس درس در قالب این مدرسه‌ها در نقاط شهری و روستایی مورد بهرهبرداری قرار می‌گیرد که نیمی از آن به همت خیران مدرسه‌ساز این استان به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه خیران شریک ۵۰ درصدی آموزش و پرورش در انجام پروژه‌های آموزشی هستند ، ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۷۰۰ مدرسه نیمه‌تمام باپیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در دست اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اذعان کرد: هم اکنون ۷۵۰ تا ۸۰۰ مدرسه فارس فرسوده هستند که بازسازی آنها در یک برنامه زمان‌بندی در دستور کار سازمان نوسازی مدارس فارس قرار دارد.

عسکری اظهار کرد: فضای آموزشی معلم سوم دانش‌آموزان است و بازسازی فضاهای آموزشی با رویکرد ایرانی اسلامی انجام می‌شود.

آموزش و پرورش فارس در دولت سیزدهم

وی در این نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت ادامه داد: دولت سیزدهم اقدامات ماندگاری در زمینه آموزش و پرورش انجامداده که ساماندهی نظام رتبه بندی بااعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان از مهمترین این اقدامات بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در استان فارس نیز در این مدت ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس واریز شد و ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شد.

عسکری با اشاره به رشد مداوم سرانه فضای ورزشی فارس در ۲ سال اخیر، گفت: در این مدت این رانه از ۲.۱ به ۲.۷ و سپس ۲.۹ متر مربع رسید.

وی اضافه کرد: در این زمینه از ۱۴۰۰ تا کنون ۱۳۰ زمین چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی در مدارس فارس افتتاح شد و ۳۵ کلاس درس تربیت بدنی ویژه دختران دانش آموز تجهیز شد.

عسکری با بیان اینکه فارس در اجرای طرح شهید سلیمانی رتبه نخست کشور را کسب کرد، ادامه داد: هم اکنون ۱۹ سالن ورزشی در مدارس فارس در دست اجرا است.

۱۰۲ مدرسه نوساز  استان فارس آماده بهره برداری ، مهر با بوی ماه مدرسه

هشت هزار بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس فارس بازگشتند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با همکاری این اداره کل و خیران تعلیم و تربیت فارس، اقدامات خوبی در بازگرداندن بازمانده‌های از تحصیل انجام شده است.

عسکری افزود: بر اساس برآوردها حدود ۳۶ هزار کودک و نوجوان فارس بازمانده از تحصیل هستند که هشت هزار نفر از آنها به تحصیل بازگشتند.

تحصیل ۱۳۸ هزار دانش آموز فارسی در مدرس غیر انتفاعی

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۳۸ هزار دانش‌آموز فارس در مدارس غیر دولتی تحصیل کردند که نظارت بر این مدارس به خوبی انجام میشود و در همین روزهای اخیر نیز یک مدرسه در شیراز و یک مدرسه در جهرم از ادامه فعالیت برای سال تحصیلی پیش رو محروم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: شهریه مدارس غیر دولتی فارس برای مقطع ابتدای حداق پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، برای مقطع متوسطه اول حداقل ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و برای متوسطه دوم حداقل هفت میلیون و ۷۰۰ و حداکثر ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که هزینه کلاس‌های فوق برنامه نیز در توافق به والدین به آن افزوده می‌شود.

وی درباره مدارس دولتی نیز تاکید کرد: تنها هزینه بیمه و کتاب از دانش آموزان مدارس دولتی اخذ می‌شود و هر گونه وجه در قالب کمک به مدرسه تنها با آغاز سال تحصیلی و تمایل والدین مجاز است و تقاضای وجه در هنگام ثبت نام غیر قانونی است.

عسکری درباره لباس فرم مدارس نیز گفت: دانش آموز باید در مدرسه لباس مشخصی داشته باشد بااین حال به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها، مدیران نباید هیچ اجباری مبنی بر تهیه لباس فرم نو از سوی دانش اموزان داشته باشند.

تقویت سواد رسانه‌ای معلمان، مدیران و دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس فت: اکنون کشور در جنگ شناختی و ترکیبی است و اغتشاشات و آلودگی مدارس نیز در همین مسیر رخ داد بنابراین برای مقابله با آن نیازمند دفاع ترکیبی و هم افزایی همه دستگاه‌ها با آموزش و پرورش هستیم.

عسکری ادامه داد: در این مسیر آموزش و پرورش فارس دوره آموزش معلمان و مدیران را برگزار کرده و به زودی مرکز دائمی پاسخگویی به شبهات را در این اداره‌کل راه اندازی می‌کند.

وی ادامه داد: تغییر مدیریت یکهزار و ۶۰۰ مدرسه در دستور کار قرار دارد که البته نیمی از مدیران این مدارس بازنشسته یا به مدرسه‌ای دیگر منتقل شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha