شتاب روزافزون توسعه شهرستان گچساران با ۱۹۰ اقدام دولت سیزدهم

یاسوج-ایرنا-،نبض توسعه و آبادانی در شهرستان گچساران با انجام ۱۹۰ اقدام عمرانی در مناطق شهری و روستایی دوران فعالیت دولت سیزدهم ،شتاب روز افزونی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با انجام اقدام های گسترده در حوزه های مختلف از جمله مخابرات، کشاورزی، آب، برق، توسعه شهری و روستایی، حمل و نقل جاده و مسکن آینده روشنی را برای توسعه این شهرستان ترسیم کرده است.

اگرچه افتتاح سد چمشیر،بهره برداری از کارخانه پتروشیمی گچساران و احیای واحد تولیدی ماشین سازی در این شهرستان باعث شده که اقدام های دولت در حوزه اقتصادی بیشتر جلب توجه کند اما کارهای خوبی هم در بخش های عمرانی شهرستان انجام گرفته است.

از آنجا که بهبود وضعیت رفاهی شهروندان با تحقق برنامه های عمرانی امکان پذیر است و تداوم این اقدام ها ساکنان گچسارانی را به آینده بهتر امیدوار کرده است.

البته اعلام اعتبارات مصوب شده امسال که چند روز پیش گزارش شد و افزایش چشمگیر آن نسبت به پارسال روند امیدبخشی برای ادامه روند عمران و توسعه این شهرستان نفت‌خیز ترسیم کرده است.

سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریالی

فرماندار گچساران گفت:حدود هفت هزار و ۸۲۰ ریال برای توسعه زیرساخت رفاهی شهروندان شهرستان در بخش های کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، مخابرات، توسعه شهری و بنیاد مسکن روستایی،آب، برق، نوسازی مدارس، امور آب و بهداشت در دولت سیزدهم هزینه شده است.

روان بخش دیهیم خوب افزود: در این مدت۱۵۰طرح با ۹۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های روستاهای گچساران اجرا شده است.

شتاب روزافزون توسعه شهرستان گچساران با ۱۹۰ اقدام دولت سیزدهم

توسعه زیرساخت های روستایی از آسفالت، ساخت کانال هدایت سیلاب تا کشاورزی نشان دهنده نگاه متوازن به رفاه همه رفاه شهروندان در شهرستان گچساران است.

وی بیان کرد: انجام ۱۷۰هزار متر مربع آسفالت، احداث پنج پارک محله ای، ۷۰۰متر مربع دیوار حائل، ۲هزار متر مربع کانال هدایت سیلاب از مهمترین اقدام های دولت سیزدهم برای بهبود زیرساخت های زندگی ساکنان مناطق روستایی گچساران بوده است.

فرماندار گچساران تاکید کرد:اجرای طرح آبیاری قطره ای در ۵۷هکتار زمین کشاورزی، احداث پل و جاده بین مزارع به طول پنج کیلومتر، ایجاد ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی در سطح یکهزار هکتار، ساخت ۲۲کیلومتر شبکه تامین آب کشاورزی مهمترین اقدام های دولت به منظور فراهم کردن شرایط کشت و کار در سطح مزارع و باغستان های شهرستان است.

دیهیم خوب بیان کرد: اجرای شبکه یک و ۲ تامین آب ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبرزی با اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: اجرای فاز دوم آبیاری به دشت خان احمد با بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی، تعمیرات چهار دستگاه ایستگاه پمپاژ پاکو با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، لایروبی کانال رودبار با اعتبار یک میلیارد ریال در دولت سیزدهم در این شهرستان اجرا شد.

دیهیم خوب با بیان اینکه طرح تامین آب اراضی دشت مور این شهرستان تا پایان شهریور امسال تعیین تکلیف می شود ابراز کرد: طرح ساماندهی دره فصلی روستای پشه کان با اعتبار پنج میلیاردریال سال گذشته اجرا شد.

توسعه زیرساخت های دیگر

توسعه زیرساخت های شهری، ارتقای تکنولوژی،برق رسانی،احداث واحد آموزشی،ساخت ۱۲ چمن مصنوعی،اصلاح و توسعه آب از دیگر تلاش های عمرانی درگچساران بوده است.

دیهیم خوب تصریح کرد که ۱۲کیلومتر آسفالت ، ۲۷هزار متر مربع لکه گیری و آسفالت و تعمیر و اجرای سیستم روشنایی جاده های چهارخطه به طول ۳۰کیلومتر از اقدام های مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بوده است.

وی ابراز کرد:اجرای ۲۰هزار متر مربع جدول گذاری، احداث کانال های هدایت سیلاب به طول ۲هزار و ۳۰۰متر مربع،توسعه فضای سبز به طول ۴۵هزار متر مربع، احداث و بازگشایی بولوار به طول ۶کیلومتر از خدمات شاخص دولت در خصوص توسعه شهری بوده است.

فرماندار گچساران عنوان کرد در این مدت همچنین ارتقای تکنولوژی ۶سایت همراه اول در مناطق روستایی، راه اندازی سه سایت جدید در روستای دیل و شهر دوگنبدان و ۳۲کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف گچساران اجرا شد.

دیهیم خوب با بیان اینکه در حوزه برق رسانی در یکسال گذشته در این شهرستان خدمات ارزنده ای انجام شد افزود: طرح توسعه و اصلاح شبکه برق شهری بطول بیش از ۵۱ کیلومتر با ۴۳۵ میلیارد ریال و توسعه و اصلاح شبکه برق روستایی بطول ۲۷ کیلومتر با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال در یکسال گذشته در این شهرستان اجرا شده است.

وی گفت: ساخت پایگاه‌های سلامت فرهنگیان و شهید محلاتی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی شبکه بهداشت شهرستان در سال گذشته بوده است.

فرماندار گچساران افزود: ساخت هفت باب واحد آموزشی در سطح این شهرستان شامل مدرسه رزمندگان، جهادآباد، استثنایی، بهنیا، حضرت مریم، فضیلت ، خربل به مساحت ۶ هزارو ۵۲۰ متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در این شهرستان بوده است.

دیهیم خوب ادامه داد: این تعداد واحد آموزشی با اعتباری بیش از ۳۹۰میلیارد ریال در سال گذشته ساخته شد.

وی اظهار کرد: ساخت ۱۲ چمن مصنوعی در مدارس شهرستان به مساحت ۶ هزارو ۵۴۰ متر مربع با اعتبار بیش از ۷۲ میلیارد ریال و ساخت سالن ورزشی هنرستان طالقانی به مساحت ۸۹۰ متر مربع با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال ،ساخت زمین چمن مصنوعی بلوار گلستان به مساحت پنج هزارو ۸۵۰ متر مربع با اعتبار ۵۰میلیارد ریال، تعمیرات و اجرای آسفالت محوطه مدارس با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال توسط اداره نوسازی در سال گذشته در این شهرستان اجرا شد.

دیهیم خوب تصریح کرد: اصلاح و توسعه آب شبکه شهری بطول سه هزارو ۹۴۰ متر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال ، اصلاح و شبکه روستایی به طول ۲ هزارو ۶۵ متر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، اجرای خط انتقال آب شرب روستایی بطول ۱۲ هزار متر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال ، ساخت ۲ باب مخزن آب شرب روستاهایی بابا کلان و هشت پیمان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم انجام شد.

مسکن گچساران

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ساخت بیش از یکهزارو ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق کارکنان، خنگ بنار و جاده پازنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۰ درصد این شهرستان در دست اجراست.

شتاب روزافزون توسعه شهرستان گچساران با ۱۹۰ اقدام دولت سیزدهم

محمد رضا عابدی افزود: پنج سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت می باشد که این طرح ها به صورت مجتمع های چهار واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: بیش از ۲ هزارو ۷۳۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در این شهرستان احداث خواهد شد.

عابدی ابراز کرد: بیش از پنج میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده که متاسفانه بانک ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران افزود: این میزان تسهیلات بانکی با ۲ سال دوره تنفس پرداخت خواهد شد.

افزایش ۵۸ درصدی اعتبارات

فرماندار گچساران گفت: اعتبارات پیش بینی شده امسال شهرستان نسبت به پارسال ۵۸ درصد افزایش یافته است.

شتاب روزافزون توسعه شهرستان گچساران با ۱۹۰ اقدام دولت سیزدهم

دیهیم‌خوب اظهار کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۲ این شهرستان در ۲۸ فصل، ۵۱ برنامه و ۲۶۰ پروژه در حوزه‌های مختلف توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: افزون بر ۳۵هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۲ برای گچساران از منابع مختلف و دور دوم سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد:این میزان اعتبار از محل استانی، یک سوم نفت، دو سوم نفت، متوازن، متوازن ۲، سفر رئیس جمهور، مسئولیت های اجتماعی و ۲۷ صدم ورزش پیش بینی شده است.

دیهیم خوب عنوان کرد: در سفر دور دوم رییس جمهور ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گچساران پیش بینی شده است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha