رابرت کندی: ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین تهدیدی برای بشریت است

تهران- ایرنا- "رابرت اف کندی جونیور" نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا تصمیم دولت واشنگتن برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را تهدیدی برای این کشور و کل بشریت دانست.

به گزارش ایرنا، این سیاستمدار آمریکایی امروز یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ارسال جنگنده های اف-۱۶ به کی‌یف تهدیدی برای اوکراین و بشریت و به جای آن آغاز مذاکرات صلح را راه حل منطقی تری است.

وی ارسال این نسل از جنگنده های آمریکایی به اوکراین را مانع فروپاشی نیروهای مسلح این کشور در حال جنگ ندانست و افزود: «این هواپیماها به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند. این فیلم نیست».

یک مقام آمریکایی روز جمعه تایید کرد که دولت واشنگتن با ارسال جنگنده های اف-۱۶ از دانمارک و هلند به کی‌‎یف پس از آموزش خلبانان اوکراینی، موافقت کرده است.

هفته گذشته رسانه ها به نقل از مقامات اوکراینی گزارش دادند که نخستین گروه ۶ نفره از خلبانان اوکراینی، فرایند آموزش برای استفاده از اف-۱۶ را تا تابستان ۲۰۲۴ تکمیل نمی کنند، زیرا پیش نیاز آموزش استفاده از این جنگنده ها، یادگیری زبان انگلیسی به منظور درک اصطلاحات فنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha