۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85204695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیم نگاهی بر کارنامه دانشگاه آزاد قزوین در دولت سیزدهم

قزوین - ایرنا - نگاهی مختصر بر اقدامات و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که این مرکز با شعار تخصص و مهارت توانسته در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی عملکردهای متنوعی از خود برجای بگذارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال ۷۱ با توجه به نیاز استان برای تحصیل در رشته‌های فنی و نبود این مساله در استان با ظرفیت پذیرش 400 دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی آغاز به کار کرد.

بعد از گذشت ۳۰ سال از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، هم اکنون این مجموعه ۴۳ هکتاری با دارا بودن مراکز رشد، سالن های ورزشی، خوابگاه برای دانشجویان و اساتید و همچنین دارا بودن مسجد امام رضا (ع) که همه این موارد در کشور منحصر به فرد هستند، به محلی برای تحصیل ۱۴ هزار دانشجو تبدیل شده است.

البته در سوابق این دانشگاه حضور ۲۸ هزار دانشجو برای چند دوره تحصیلی نیز وجود دارد که این مساله نشان از سال‌های پرجمعیت دانشجویی و حضور اساتید نخبه در این دانشگاه است.

پذیرش سه هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی و اساتید در داخل محوطه دانشگاه، کسب عنوان قهرمانی در مسابقات روبوکاپ برای بیش از ۱۰ سال و همچنین پژوهش و نوآوری در حوزه‌های علمی و فناوری از دیگر شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

با آغاز به کار دولت سیزدهم، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که تا پیش از این در حوزه‌های علمی و فناوری خودنمایی می‌کرد، اکنون با شعار "هر دانشجو یک تخصص" به حوزه مهارتی وارد شده و درصدد تربیت دانشجویانی علمی و با مهارت و تخصص بالا در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار است‌.

امکانی که این روزها در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فراهم شده شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان در طرحی با عنوان "پویش" علاوه بر تحصیل بتوانند در یکی از مراکز طرف قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مشغول به کار شود تا از پرداخت کامل شهریه معاف شوند.

یکی از برنامه‌های اساسی دولت برای این دانشگاه،‌ تبدیل کردن آن به مکانی برای ورود به عرصه کارآفرینی است،‌ با این نکته که دانشجو بتواند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در بازار به کسب و کار و اشتغال مشغول شود.

اما مهمتر از همه که به نظر می رسد کارنامه اصلی دانشگاه آزاد در ۲ سال گذشته را پررنگ می‌کند، ورود دانشجویان این دانشگاه به عرصه ورزش و کسب عناوین مختلف قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی است، برای نمونه به چند عنوان مطرح ورزشی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره می‌کنیم:

نیم نگاهی بر کارنامه دانشگاه آزاد قزوین در دولت سیزدهم

کسب عناوین برتر ورزشی برای هفت دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین

بهمن عسگری، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق شد ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات آسیایی کاراته ۲۰۲۳ در کشور مالزی، افتخار دیگری را برای این دانشگاه و کشورمان به دست آورد،‌وی چهره نام آشنایی ورزش رزمی کاراته است که کمتر کسی می داند وی دانشجوی دانشگاه آزاد است.

همچنین در نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در کشور مالزی و در بخش کمیته تیمی بانوان، تیم ایران متشکل از لیلا برجعلی، آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری و مبینا کاویانی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

در این مسابقات که با شرکت هشت تیم آغاز شد، در بخش تیمی استان قزوین به عنوان نماینده منطقه ۹ نایب قهرمان شد.

در ۲۷ اردیبهشت سال جاری نیز مسابقات کشوری تنیس روی میز قهرمانی دانشجویان دختران دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور با معرفی تیم های برتر پایان یافت و دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین در این مسابقات خوش درخشیدند.

در دومین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، علی بیگلری از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق شد، عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را کسب کند.

در مسابقات کاراته قهرمانی دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی و انتخابی تیم ملی، معصومه سماقی دانشجوی واحد قزوین موفق شد، در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم در بخش انفرادی عنوان سوم مسابقات کشوری را کسب کند.

نیم نگاهی بر کارنامه دانشگاه آزاد قزوین در دولت سیزدهم

عنوان قهرمانی دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات بین المللی روبوکاپ

دانشگاه آزاد قزوین همچون گذشته در حوزه روبوکاپ همچنان در صدر قرار دارد و توانسته در ساخت و توسعه ربات‌ها پیشرفت چشمگیری داشته باشد، به عنوان مثال کسب سومین عنوان قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کسب پرافتخارترین تیم دانشجویی در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ۲ سال گذشته بوده است.

همچنین تیم ربات پرنده مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (MRL) موفق شد تا در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران به مقام اول این دوره دست پیدا کند.

تیم شبیه ساز عامل امداد مرکز MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز موفق شد ضمن کسب عنوان سوم در مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۳ فرانسه، افتخار دیگری را برای این دانشگاه و کشورمان به دست آورد.

موفقیت تیم روبوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مختص به زمان خاصی نیست و تقریبا در همه ادوار تاریخی دانشجویان این دانشگاه توانسته‌اند در این حوزه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورند.

نیم نگاهی بر کارنامه دانشگاه آزاد قزوین در دولت سیزدهم

برگزاری رویدادهای فرهنگی و اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همچنین برای نخستین مرتبه در طول ادوار گذشته پا به میدان کارهای فرهنگی و مذهبی گذاشته و توانست در حوزه ارتقاء فرهنگ دین مبین اسلام کارهای بسیار درخشانی را به منصه ظهور برساند.

۲۸ خرداد ماه سال جاری بود که در مراسمی با حضور جلال درخشه، معاون بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه، دانشکده بین الملل و دفتر امور کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افتتاح و راه‌اندازی شد.

پس از آن و در ۱۷ تیر ماه سال جاری نیز مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت (شفاهی) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد و دانشجویان سراسر کشور از این رویداد استقبال کردند.

در مراسم اختتامیه نهمین سوگواره ملی شعر "۷۲ خط اشک" که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور و به میزبانی دانشگاه ولایت ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، لعیا محمدی دانشجوی رشته کامپیوتر در مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق شد ضمن کسب رتبه منتخب در بخش آیینی - عاشورایی، افتخار دیگری را برای این دانشگاه و در نهایت استان قزوین به دست آورد.

در دی ماه سال گذشته هم دومین همایش ملی با عنوان "حکمت اسلامی، اقتصاد و مدیریت" با همکاری معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

امسال یک اقدام دیگر نیز در دانشگاه آزاد قزوین قابل تحسین بود و آن هم افتتاح خانه "خلاق شاهد و ایثارگر" بود که در مراسمی با حضور عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر کشور، اسماعیل زینالی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و سمیه اسمعیلی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت گرفت.

نیم نگاهی بر کارنامه دانشگاه آزاد قزوین در دولت سیزدهم

گام‌های صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

امضای تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه با شرکت ایرانی مستقر در کشور عمان با عنوان New Golden Solutions LLC در حوزه ارایه خدمات و دوره‌های آموزشی در زمینه برنامه‌ریزی شهری، طراحی شهری و طراحی معماری را می توان نقطه عطفی در آغاز همکاری‌های بین المللی دانشگاه دانست.

همچنین طی یک سال گذشته سیستم مدیریت جامع هوشمند سازی روشنایی معابر و هم چنین تجهیزات سرمایشی با کمک اینترنت اشیاء توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی، نصب و راه اندازی شد.

در خرداد ماه سال جاری و به همت انجمن علمی گروه مهندسی صنایع غذایی و با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی صنایع و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، نخستین جشنواره شیر و فرآورده‌های آن با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های مطرح کشور در تولید شیر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

به همت مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، بزرگترین رویداد فینتک کشور با عنوان کمپ صعود پرداخت (استارتاپ ویکند فینتک) دهم اسفند ماه سال گذشته به مدت سه روز و با حضور ۱۴۰ شرکت کننده در سالن نمایشگاهی مرکز رشد واحد قزوین در حال برگزاری است.

نیم نگاه:

دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در دولت مردمی بسیار خوب توانست بهتر از سال‌های گذشته در تربیت دانشجویانی متخصص فعالیت کند که نتیجه آن حضور در رویدادهای مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی بوده است، اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی مصداق تحقق منویات مقام معظم رهبری است که بارها جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش تشویق کرده است؛‌ اگر تا دیروز دانشجویان دانشگاه آزاد فقط به نام روبوکاپ شناخته می‌شدند، امروزه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha