افزایش فعالیت دانش‌بنیان‌ها تا توجه به رشد جمعیت در استان سمنان + فیلم

سمنان- ایرنا- افزایش فعالیت دانش‌بنیان‌ها به ویژه در حل مشکلات استان، توجه به حل خطر کم‌آبی و فرونشست، کمک به کسب‌وکارهای مجازی، نگاهی به آمار ازدواج، طلاق و تولد، بخشی از مسایل بیان‌شده در صحبت‌های استاندار و معاونان استانداری با اصحاب رسانه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار سمنان و معاونانش روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن یادگار امام(ره) به منظور تشریح برنامه‌های هفته‌دولت امسال در استان سمنان پاسخگوی پرسش خبرنگاران شدند.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی، و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری حضور داشتند.

استاندار سمنان گفت: ۹۴۶ نفر امسال جذب دستگاه‌های اجرایی استان سمنان خواهند شد.

هاشمی بیان کرد: طرح‌های آماده افتتاح پروژه حرم تا حرم و تامین آب است و پیگیری مصوبات سفر اول رییس جمهور اولویت سفر دوم است.

استاندار سمنان درباره طرح‌های مختلف بهره‌برداری از آب در گذشته، افزود: استخرهای ذخیره آب اقدامی اشتباه است که آب را از زیر زمین بالا بیاوریم و سپس به دلیل تبخیر بالا بخار شود.

هاشمی اظهار کرد: فرونشست زمین و ریل راه‌آهن چالشی مهم است و باید مورد توجه شود.

وی تاکید کرد: تبیین عملکرد دولت به منظور امیدافزایی ضروری است و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف از جمله رسانه‌ها بیش از پیش همراهی کنند.

استاندار سمنان گفت: راه‌اندازی قطار محلی سمنان- تهران پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی اجازه شکایت از رسانه‌ها را ندارند، افزود: دستگاه‌های اجرایی به دلیل نقد نباید از رسانه‌ها شکایت کنند. نقد منصفانه با تخریب متفاوت است و انتظار می‌رود این موضوع مورد توجه باشد.

هاشمی تاکید کرد: جهاد تبیین، اعتمادسازی و اقناع‌ افکار عمومی لازمه مشارکت حداکثری آحاد جامعه در انتخابات است و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این بخش بیش از پیش همراهی کنند.

رشد ۲۹ درصدی فعالیت واحدهای دانش‌بنیان استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: رشد واحدهای دانش‌بنیان در استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا صادقی افزود: شمار واحدهای دانش‌بنیان استان سمنان از ۷۰ واحد در سال گذشته به ۹۰ واحد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۴۲ واحد تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی استان سمنان صادر شد و اکنون ۱۵۰ واحد تولیدی دارای واحد تحقیق و توسعه است.

به گفته صادقی، شمار واحدهای خلاق و فناور استان سمنان از ۳۸۲ واحد با افزایش ۲۷ و نیم درصدی به ۴۸۷ واحد افزایش یافته است.

بورسیه ۵۷ دانشجو در استان سمنان در مقطع کارشناسی

وی یادآور شد: امسال برای اولین بار در کشور طی ۴۰ سال گذشته ۵۷ دانشجو در استان سمنان در کنکور سراسری از مقطع کارشناسی بورسیه دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان افزود: ۲ زنجیره ارزش راهبردی خودرو و اقتصاد دیجیتال برای توسعه استان مورد توجه است.

صادقی یادآور شد: پارک فاوا سمنان کامل شده و آماده بهره‌برداری است و ساخت برج آی‌تی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: مرکز آی‌تی شاهرود در حال ساخت است و همچنین نظام صنفی رایانه استان سمنان که پیش از این زیر نظر اصناف تهران بود مستقل شد و اولین نشریه هوش‌مصنوعی توسط دانشگاه آزاد سمنان منتشر شد.

به گفته صادقی، تفاهم‌نامه همکاری با ایرانسل به منظور ایجاد ۴۷۰ کیلومتر فیبری نوری در استان سمنان امضا شد و این شرکت ۲هزار میلیارد ریال تعهد هزینه را متقبل شد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در در زمینه کسب و کار مجازی جهش خوبی داشته است، افزود: فیبر نوری مبنای شهر هوشمند سمنان در دست توسعه است.

وی اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش ارتباطات و ۵۰ میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های آی‌تی از محل تبصره ۱۸ اختصاص خواهد یافت.

پیگیری رفع ۱۹ مشکل استان سمنان با ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۱۹ طرح از مشکلات استان در قالب طرح «شهید احمدی روشن» به دانش‌بنیان‌ها برای رفع مشکل ارایه شد و در مجموع ۶۰ طرح از مشکلات استان سمنان برای ارایه به دانش‌بنیان‌ها برای رفع مشکل آماده شد و برای استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها منتظر تخصیص اعتبارات هستیم.

صادقی تاکید کرد: افزایش مرکز عرضه مستقیم میوه و صیفی‌جات به ۶۰ مرکز تا پایان امسال برای مهار تورم قیمت میوه در دستور کار است.

وی افزود: با استفاده از هوش مصنوعی سکوی رهتاب برای نظارت و پایش از جوجه‌ریزی تا کشتار راه‌اندازی شد و ایجاد سکوی اجاره بها و ملک مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور کنترل بازار مسکن با کمک هوش مصنوعی در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمینه صادرات امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزنی افزایش ۲۹ درصد و از لحاظ دلاری ۳۱ درصد افزایش داشت.

استان سمنان در مسیر افزایش تولد، ازدواج و کاهش طلاق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برآیند گزارش‌ها در زمینه تولد، ازدواج و طلاق نشان‌دهنده بهبود آمار امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

احمد ریواده افزود: استان سمنان در ازدواج سال گذشته در رتبه سی و یک و آخرین استان کشور از لحاظ ثبت ازدواج بود که امسال طبق گزارش‌ها وضعیت بهبود یافت.

وی بیان کرد: ۳۳۷ مورد طلاق و بیش از ۸۰۰ مورد ازدواج بهار سال ۱۴۰۲ و ۳۴۷ مورد طلاق و بیش از ۸۰۰ مورد ازدواج بهار سال گذشته در استان سمنان ثبت شد.

وی یادآور شد: ثبت ولادت در استان سمنان سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش پنج درصدی و بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ولادت ۲ درصد کاهش یافت و آمار نشان‌دهنده تلاش‌ها برای بهبود وضعیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های امن کشور است و توجه به ترکیب جمعیت با اهتمام ویژه پایش و نظارت می‌شود.

۷۰ هنرمند و خبرنگار استان سمنان واجد شرایط دریافت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت:۷۰ نفر از هنرمندان و خبرنگاران واجد شرایط استان برای طرح نهضت ملی مسکن تایید شدند.

فرشید فلاح با اشاره به در پیش بودن انتخابات، تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت اطلاع‌رسانی تلاش می‌شود خبرنگاران مورد حمایت قرار بگیرند.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال با استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب با استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق با استان خراسان رضوی و از غرب با استان‌های تهران و قم ارتباط دارد؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال و ۵۹ طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی با صرف اعتبار هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵۳ نفر، هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha