۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85204842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران مهاجران در آمریکا به روایت رسانه غربی

۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبر: 85204842
بحران مهاجران در آمریکا به روایت رسانه غربی

تهران- ایرنا- تارنمای "یاهو نیوز" نوشت: بسیاری از مهاجران آمریکای لاتین که کشورشان را به مقصد ایالات متحده ترک می‌کنند وضعیتی متفاوت‌تر از آنچه در تبلیغات گفته شده آمده است تجربه می‌کنند و از بدرفتاری و تبعیض رنج می‌برند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از یاهو نیوز، در ماه‌های گذشته تنها سه هزار مهاجر جدید از کشورهای آمریکای لاتین وارد شهر نیویورک و کمپ محل نگهداری مهاجران شده ولی مسئولان شهر از هزینه‌های بالای این افراد خبر می‌دهند. بحران مهاجران در ایالات متحده آمریکا به شهر نیویورک رسیده و نزدیک به ۱۰۰ هزار مهاجر در این شهر به سر می برند و حالا شهردار این کلان شهر آمریکا از دولت جو بایدن خواسته است برای رسیدگی به این بحران، وضعیت اضطراری اعلام کند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، گفته است که بدون کمک دولت فدرال و تغییر سیاست‌های کاخ سفید مسئله مهاجران به زودی به یک فاجعه تبدیل خواهد شد. آدامز طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل ماه جاری، برآورد کرد که مراقبت از پناهجویان ممکن است بیش از ۱۲ میلیارد دلار در طول سه سال مالی برای این شهر هزینه داشته باشد.

طبق آمارهای ارائه شده توسط مقامات دولتی در آمریکا از سال ۲۰۲۲ تا کنون نزدیک به ۱۰۰ هزار مهاجر از کشورهای آمریکای لاتین به این کشور مهاجرت کرده‌اند ولی هیچ امکان جدیدی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

همانطور که آدامز و دیگر مسئولان شهر نیویورک اعتراف می‌کنند دیگر جایی برای اسکان این مهاجران وجود ندارد و بسیاری از آنها در خیابان‌ها و پیاده‌روها زندگی می‌کنند.

یک زن مهاجر اکوادوری که چند ماه پیش وارد خاک آمریکا شده است، می‌گوید: ما در کشورمان با خشونت روبرو و به امید یک زندگی بهتر راهی آمریکا شدیم ولی چیزی که می‌بینم با آنچه تصور داشتیم بسیار تفاوت دارد. اینجا گاهی اوقات مثل حیوان با ما برخورد می‌کنند.

وی اظهار امیدواری می کند که به او و سایر مهاجران نه به عنوان یک مشکل برای شهر، بلکه به عنوان افرادی که به دنبال زندگی بهتر هستند، نگاه کنند.

این مهاجر اکوادوری تاکید می کند که ما حیوان نیستیم، ما انسان هستیم. ما فقط می‌خواهیم با ما همان طور رفتار شود که با دیگران رفتار می‌کنند.

قوانین آمریکا و بین المللی به مهاجران حق پناهندگی می دهد اما ایالات متحده از مارس سال ۲۰۲۰ با استفاده از قانون ۴۲ سلامت عمومی (سیاست اخراج موسوم به عنوان۴۲) برای اخراج مهاجران بدون هیچ شانسی برای پناهندگی استفاده و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را به بهانه جلوگیری از انتشار کرونا از خاک آمریکا اخراج کرد.

قانون محدودیت مهاجرتی ۴۲ به قانون سال ۱۹۴۴ تحت عنوان بهداشت عمومی برمی‌گردد که به مسئولان آمریکایی اختیارهای فوری برای جلوگیری از گسترش بیماری‌ها داد.

اتخاذ این رویکرد ماه مارس ۲۰۲۰ در سیاست مهاجرتی آمریکا مطرح شد، زمانیکه دولت دونالد ترامپ قصد جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ در مرزهای آمریکا را داشت. با پیگیری این سیاست، مسئولان آمریکایی قادر بودند تا مهاجرانی که قصد عبور از مرز مکزیک به آمریکا را داشتند، به سرعت اخراج کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha