۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85204959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المشاط: صبر ملت یمن در حال لبریز شدن است

تهران-ایرنا- رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی با تاکید بر اینکه صبر ملت این کشور در پی ادامه تجاوز در حال پایان است، بر حق آنها برای دفاع از خود در مقابل متجاوز تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سبا، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با هیاتی از عمان از تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح در یمن تشکر و قدردانی کرد.

المشاط همچنین ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها منجر به نتایجی شود که ملت یمن از آن بهره‌مند شده و درد و رنج ناشی از جنگ را برای آنها کاهش دهد.

وی تاکید کرد: ادامه وضعیت فعلی که مردم یمن با آن مواجه هستند با توجه به تداوم تجاوزات و همه مظاهر محاصره و قحطی و همچنین کشاندن پرونده انسانی از جمله پرداخت حقوق همه کارمندان دولت، بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا و رفع تمامی محدودیت‌های اعمال شده بر بنادر حدیده به محل مذاکرات، غیر قابل قبول است.

المشاط گفت: صنعا موافق صلح عادلانه‌ای است که حقوق ملت یمن را تضمین می‌کند و این در دوره گذشته ثابت شده است. کشورهای متجاوز باید جدیت خود را در صلح با ارائه اقدامات عملی در اجرای تعهدات و توافقات ثابت کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه خاطرنشان کرد: صبر ملت ما در حال لبریز شدن است و این ملت در صورت بسته شدن درهای صلح توسط دشمن، کاملاً حق دفاع از خود را دارند.

وی ادامه داد: دیگر زمانی برای طفره رفتن دشمن از پاسخگویی به حقوق انسانی و عادلانه ملت یمن وجود ندارد و تداوم وقت کشی دشمن نتایج نامطلوبی را برای آن به همراه خواهد داشت.

پیشتر محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، گفته بود: سفر هیات عمانی به صنعا، پایتخت یمن در چارچوب تلاش‌های میانجی‌گرایانه عمان برای احیای روند مذاکرات و ارزیابی این مرحله انجام می‌شود.

محمد عبدالسلام پیش تر در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: ما و هیات عمانی برای رایزنی با مسوولان ارشد، ارزیابی مرحله و از سرگیری روند مذاکرات که مهمترین آن رسیدگی به پرونده‌های بشردوستانه است، وارد صنعا شدیم.

سفر هیات عمانی به صنعا ۲ روز پس از سفر هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به مسقط صورت گرفته است.

هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه‌شنبه در سفرش به عمان با خلیفه بن علی الحارثی قائم مقام وزارت خارجه عمان در امور سیاسی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص تلاش‌های انجام شده برای کمک به طرف‌های یمنی برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران در این کشور گفت وگو کردند.

وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الحارثی با گروندبرگ نقش سازمان ملل متحد را در سطح سیاسی و بشردوستانه در یمن بررسی کرد.

آوریل گذشته دو هیات از عربستان سعودی و عمان مذاکراتی را با رهبران انصارالله در صنعا آغاز کردند که به مدت ۶ روز به طول انجامید و راه‌های تمدید آتش بس و برقراری صلح در یمن را بررسی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha