همایش بزرگ پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان اسلام است

اراک_ایرنا_نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:همایش بزرگ پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان اسلام، مذهب مقدس تشیع و انقلاب اسلامی است و همه باید از این مراسم پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» عصر یکشنبه در آیین بدرقه رهسپارن عصر ظهور و جوانان ۲۰۲۰ محله خانه های احسان استان مرکزی که عصر یکشنبه در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد افزود: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان به خصوص ستاد اجرایی فرمان امام (ره)وظیفه دارند این آیین بزرگداشت معنوی را پشتیبانی کنند.

وی بیان کرد: این گردهمایی ها برای عزاداری و ذکر مصیب امام حسین (ع) و شهدای کربلا ارزشمند و باید برای زیارت با معرفت امام حسین تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در هر حال پیاده روی اربعین سختی های خودش را دارد ولی همه این سختی ها و خستگی ها زمانی رفع می شود که به عمود آخر میرسی و حرم ارباب معلوم می شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در اصل اربعین یعنی حس کردن همین سختی هایی که اهل بیت(ع) کشیدند اظهار کرد: باید سختی بکشیم تا درک کنیم و هر کسی که با پای دل راهی می شود درک معنوی این موضوع برایش بیشتر است نه کسانی که برای تفریح و خوش گذرانی و تماشا کردن می آیند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد:سفر اربعین سفر عجیبی است. هم خوشی های ویژه ای دارد و هم دشواری های فراوان. بی شک این سفر را نمی توان یک سفر تفریحی یا خوش گذرانی دانست. مشکلات و ناملایمات طول این مسیر بسیار است و جز به مغناطیس عشق امام حسین تحمل کردنی نیست.

وی اشاره کرد: این سفر سفر تمرین مشکل ها و تداعی مصیبت ها است؛ یادآور سفری که زینب کبری با کاروان اهل بیت پیامبر از کربلا تا به کوفه از کوفه تا به شام رفتند و برگشتند.

۵۰۰نفر از فعالان محلات کم برخوردار استان مرکزی به کربلای معلی اعزام شدند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان مرکزی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این زائران در قالب طرح ۲۰۲۰ با مشارکت کمیته امداد امام خیمنی(ره)،به عتبات عالیات با اتوبوس های ویژه اعزام شدند.

مجتبی تهامی افزود: زائران اعزامی با ۱۲ دستگاه اتوبوس دارای ۲۵ صندلی برای زیارت اربعین به کربلا اعزام شدند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: زائران اعزامی به عنوان سفیران استان مرکزی در قالب برنامه «رهسپاران عصر ظهور» به مدت پنج روز در کربلای معلی و نجف اشرف حضور خواهند داشت.

طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، طرحی است که سال گذشته توسط چهار نهاد کشور که شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر می‌شود بعد از بررسی‌های متعددی که داشتند در یک جمع بندی به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha