برگزاری جلسه شورای عالی اجلاسیه «مجاهدان در غربت»

تهران- ایرنا- جلسه شورای عالی اجلاسیه‌ «مجاهدان در غربت» با حضور سردار محمد تهرانی‌مقدم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد تهرانی‌مقدم دبیرکل اجلاسیه «مجاهدان در غربت» در جلسه شورای عالی این اجلاسیه‌ با اشاره به اهمیت برگزاری آن و گرامیداشت یاد شهدا، بر انجام و تحقق فعالیت‌های ابلاغی به کمیته‌های مختلف در زمان باقی‌مانده تاکید کرد.

دکتر محمدی دبیر کمیته عملی اجلاسیه نیز در گزارشی با اشاره به برگزاری همایش علمی اجلاسیه، از فراخوان ارسال مقالات برای فرهیختگان، اندیشمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خبر داد.

به گفته وی قرار است مقالات منتخب در یک کتاب منتشر شود.

همچنین در جلسه شورای عالی اجلاسیه اعلام شد با توجه به هماهنگی به عمل آمده با آستان قدس رضوی، نمایشگاه از «غربت تا عظمت» در حرم مطهر رضوی برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه آثار فاخری برای اولین بار در حوزه غربت و عظمت جهان اسلام و تشیع به نمایش درخواهد آمد.

دبیر کمیته سیاسی اجلاسیه نیز در گزارشی از حضور شخصیت‌های خارجی در این اجلاسیه با هماهنگی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گفته وی تاکنون حضور مهمانانی از ۳۰ کشور قطعی شده است.

همچنین اعلام شد هماهنگی با شهرداران شهرهای تهران، مشهد و قم و همچنین وزارت راه و شهرسازی جهت فضاسازی شهری و بصری در کلان‌شهرهای کشور و بزرگراه‌های بین شهری جهت نصب بیلبوردهای اجلاسیه صورت گرفته است.

با هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه‌های خارجی و خبرنگاران بین‌المللی نیز اجلاسیه را پوشش خواهند داد.

هشتمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» ۲۴ شهریور همزمان با شب شهادت امام رضا(ع)، در دامغان آغاز به کار می‌کند و اول مهر همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری(ع) در حرم امام رضا(ع) اختتامیه آن برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha