هفته دولت/۳۰ پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در روستاهای مهریز یزد آماده بهره‌برداری است

یزد- ایرنا- بخشدار مرکزی مهریز یزد گفت: به مناسبت هفته دولت ۳۰ پروژه فرهنگی، صنعتی و عمرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در مناطق روستایی این شهرستان آماده افتتاح است.

به گزارش ایرنا، " مسعود خلیلی " یکشنبه شب در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها در پنج دهستان بخش مرکزی، مردم از نعمت آنها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات با حضور مردم و مسئولان به خصوص برپایی میزخدمت در محل‌های اقامه نمازجمعه از دیگر برنامه‌های محوری هفته دولت در مناطق روستایی مهریز است.

این مسئول بیان کرد: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری، موضوع اطلاع رسانی و ارائه خدمات نظام و انقلاب اسلامی به مردم است.

خلیلی به پیگیری مسائل و مطالبات مردم در مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان در یکسال گذشته با همکاری مسئولان خبر داد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات مناطق روستایی موضوع کم آبی است که در این خصوص توسط بخشداری و با همکاری ادارات مرتبط موضوع پیگیری شده است.

بخشدار مرکزی مهریز یکی از مسائل مهم در مناطق روستایی و ییلاقات شهرستان را موضوع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ذکر کرد که در این خصوص نظارت می‌شود.

هفته دولت/۳۰ پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در روستاهای مهریز یزد آماده بهره‌برداری است

خلیلی به اهمیت انعکاس مسائل مختلف مردم در مناطق روستایی توسط خبرنگاران به صورت دقیق اشاره کرد و از تعامل خبرنگاران با بخشداری تشکر کرد.

مهریز یکی از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان یزد است که در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است و یک بخش مرکزی، پنج دهستان به نام‌های ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ آبادی دارد و ۴۶ روستای بخش مرکزی آن دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است.

این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب، شرایط بسیار خوبی را برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو فراهم آورده و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته با بیشترین میزان تولید در استان تلقی می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha