نوشت‌ افزار ایرانی اسلامی در بیرجند عرضه شد

بیرجند - ایرنا - دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با هدف فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخلی در شهر بیرجند برپا شد.

به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یکشنبه شب در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در بازارچه دائمی صنایع دستی - فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد گفت: نوشت افزارها و لوازم التحریر، فرصتی برای اشاعه فرهنگ است.

سید محمدرضا طالبی افزود: این نمایشگاه به همت مجموعه‌های فرهنگی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپا شده است.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن در جنگ نرم تمام عیار نسبت به ما در حال برنامه‌ریزی و اجراست گفت: یکی از موضوعات و محورهای جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن این است که تفکر و اندیشه جوان و نوجوان ما را تحت القای تفکرات منحط خود قرار دهد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن از طریق هنر و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای جلو می‌آید و یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته پیوسته با آن روبه‌رو بودیم، نوشت‌ افزار بود و روی نوشت‌ افزارها اشکال و تصاویر شیطان‌ پرستی کشیده می‌شد و شاهد تبلیغ نمادهای غربی بودیم.

وی گفت: جوان و نوجوان به اقتضای سن خود به محض اینکه نمادی را ببیند در فکر و ذهنش نقش می‌بندد و تا زمانی که این نمادها را از ذهن دور کنیم کلی اثرات به جای می‌ماند که به نوعی شاید فرد نتواند آن فرهنگ را از خود دور کند.

طالبی اضافه کرد: هدف از برپایی نمایشگاه نوشت‌ افزار ایرانی اسلامی این است جوان و نوجوانی که بیشترین تاثیرپذیری از این اشکال و تصاویر دارند را به سمت تصاویر دینی، انقلابی و اسلامی سوق دهیم و بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت داشته باشیم.

نوشت‌ افزار ایرانی اسلامی در بیرجند عرضه شد

وی با بیان اینکه طرح‌هایی روی نوشت‌ افزارها طراحی شده که اشکال و تصاویر روی جلد آن دارای محتوای اسلامی و دینی است گفت: وقتی این نوع تصاویر در ذهن دانش‌ آموزان ما شکل بگیرد به سراغ اشکال، تصاویر و نمادهای غربی و شیطان‌ پرستی نخواهند رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار ما این است در خراسان جنوبی که مردم انقلابی، مومن و ولایتمدار داریم، تبلیغات این نمایشگاه به خوبی صورت گیرد تا مردم نوشت‌ افزارهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی هم که کار آنها فروش نوشت‌ افزار است از این تولیدات خریداری و در واحدهای صنفی خود به مردم استان عرضه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخلی و تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

علی فرخنده با اشاره به وجود تنوع خوب در ارائه کالای تحریر ایرانی اسلامی افزود: محصولات در این نمایشگاه با قیمت مناسب به منظور برقراری عدالت فرهنگی به هم استانی‌ها عرضه می‌شود.

دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در بازارچه دائمی صنایع دستی جنب فرهنگسرای شهر بیرجند دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha