آبرسانی به ۲۰۹ روستای مشگین‌شهر در دست اجراست

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: احداث مجتمع سبلان (شهید سلیم زاده) مشگین‌شهر برای آبرسانی به ۲۰۹ روستای این شهرستان ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای این طرح عمرانی ۱۰ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

علیرضا نعمت سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار این طرح‌ از منابع استانی و ملی و منابع آب آن به‌صورت مستقیم از تصفیه‌خانه آب شهید سلیم‌زاده تامین شده و پس از تکمیل آب سالم ۶۰ هزار نفر را در ۲۰۹ روستای مشگین‌شهر تامین خواهد کرد.

وی در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی افزود: برای این پروژه ۳۰ ایستگاه پمپاژ، مخازنی با حجم کلی ۱۱ هزار و ۵۸۰ مترمکعب ، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۷۳۷ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به‌طول ۱۰۱ کیلومتر با ۱۶۰ لیتر برثانیه نیاز آبی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: تاکنون برای پروژه مجتمع آبرسانی شهید سلیم‌زاده ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و جهت تکمیل پروژه به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

نعمت سلطانی اضافه کرد: طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرها و روستاهای استان اردبیل در دست اجراست که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تاکید استاندار اردبیل ، پروژه‌های آبرسانی باید به‌صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شود تا علاوه بر افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی زمینه توسعه و آبادانی روستاهای محروم فراهم شود.

۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی استان اردبیل از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha