رئیس جمهوری کره جنوبی: تهدیدهای کره شمالی عامل همکاری قوی‌تر با آمریکاست

تهران- ایرنا - یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز دوشنبه گفت تهدیدهای فزاینده و اقدامات تحریک آمیز کره شمالی تنها منجر به تقویت همکاری امنیتی میان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، یون سوک یول این اظهارات را در جلسه با کابینه در دفتر ریاست جمهوری و یک روز پس از بازگشت از اجلاس سه جانبه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در کمپ دیوید، اقامتگاه رئیس جمهوری آمریکا در مریلند مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: «هرچه تهدیدهای تحریک آمیز کره شمالی بیشتر شود، ساختار همکاری امنیتی سه جانبه میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن مستحکم تر خواهد شد. »

رئیس جمهوری کره جنوبی افزود این ساختار همکاری سه جانبه خطرات مربوط به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را کاهش خواهد داد و موجب تقویت امنیت ما خواهد شد.

نخستین اجلاس مستقل میان سران این ۳ کشور به شکل گیری توافق هایی درباره تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی از جمله تعهدی برای مشورت فوری با یکدیگر درباره تهدیدهای مشترک در کنار توافقی برای برگزاری سالانه رزمایش های دفاعی سه جانبه منجر شد.

سران ۳ کشور همچنین توافق کردند تا اجلاس های سه جانبه دستکم به صورت سالانه برگزار و سامانه اطلاعات هشدار موشکی کره شمالی را پیش از پایان سال جاری میلادی عملیاتی کنند. یون سوک یول در پایان سخنانش گفت از حالا مکانیسم های همکاری میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن به شکل مکانیسم های همکاری قدرتمند صلح و ثبات را در و خارج از منطقه به راه خواهد افتاد و همراه سازمان هایی از جمله آکوس (پیمان امنیتی سه گانه استرالیا، آمریکا و انگلیس) و کوآد (گفت و گوی امنیتی چهارگانه شامل آمریکا، استرالیا، ژاپن و هند) به همکاری و توسعه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین هشدار داد کره شمالی احتمالا تلاش هایی برای فلج کردن زیرساخت های ملی از طریق حمله به نیروگاه های هسته ای و قطع شبکه های ارتباطاتی انجام خواهد داد.

جلسه امروز کابینه کره جنوبی همچنین بررسی رزمایش دفاعی غیرنظامی اولچی که از امروز به مدت ۴ روز آغاز شده را در دستورکار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha